Gå til resume Gå til indhold

Den offentlige forbrugerportal - Vi hjælper dig med råd, rettigheder og klager

Forbrugerklagesystemet

Den 1. oktober 2015 trådte et nyt forbrugerklagesystem i kraft.

 

Som noget nyt skal en sag altid gennem en løsningsproces hos Nævnenes Hus, hvor forbrugeren og virksomheden selv prøver at finde en løsning, som begge parter kan være tilfredse med.

 

Center for Klageløsning hos Nævnenes Hus bistår parterne i løsningsprocessen.

 

Kun hvis parterne ikke finder en løsning, kan der oprettes en sag hos Forbrugerklagenævnet, som kan træffe en juridisk afgørelse.

 

Herunder kan du læse mere om: 

Center for Klageløsning

Forbrugerklagenævnet

- Når du får medhold i Forbrugerklagenævnet 

Læs mere

  • Sådan starter du en klagesag

    Når du vil starte en klage over en vare eller ydelse gennemgår du først et klagetjek, hvor du finder ud af, om din klage er berettiget til at blive behandlet af Center for Klageløsning eller et andet ankenævn.

  • Sagens gang i Forbrugerklagesystemet

    En sag kan først komme for Forbrugerklagenævnet, når den har været i gennem en klageløsningsproces hos Center for Klageløsning, hvor forbrugeren og den erhvervsdrivende i fællesskab har søgt en løsning på problemet. 

Gå til indhold