Gå til resume Gå til indhold

Den offentlige forbrugerportal - Vi hjælper dig med råd, rettigheder og klager

Forbrugerklagesystemet

Et nyt forbrugerklagesystem er netop trådt i kraft.

 

Som noget nyt skal en sag altid gennem en løsningsproces hos Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, hvor forbrugeren og virksomheden selv prøver at finde en løsning, som begge parter kan være tilfredse med

 

Center for Klageløsning hos Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen bistår parterne i løsningsprocessen.

 

Kun hvis parterne ikke finder en løsning, kan der oprettes en sag hos Forbrugerklagenævnet, som kan træffe en juridisk afgørelse.

 

Herunder kan du læse mere om: 

Center for Klageløsning

Forbrugerklagenævnet

- Når du får medhold i Forbrugerklagenævnet 

Læs mere

  • Start online klagesag

    Vil du klage over en vare eller ydelse, kan du starte en klagesag hos Center for Klageløsning eller et andet klagenævn.

  • Sagens gang i Forbrugerklagesystemet

    En sag kan først komme for Forbrugerklagenævnet, når den har været i gennem en klageløsningsproces hos Center for Klageløsning, hvor forbrugeren og den erhvervsdrivende i fællesskab har søgt en løsning på problemet. 

Gå til indhold