Søg på forbrug.dk
Din offentlige forbrugerportal, der hjælper dig med råd, rettigheder og klager
Lyt dig klogere
Få gode tips og råd om forbrugerspørgsmål i vores podcast-serie Råd til Forbrug. Vores forbrugereksperter guider dig i at træffe de bedste valg, når du skal tage beslutninger om dit forbrug.

Unge og sociale medier
Børn og unge bruger meget tid på sociale medier, men der kan være hjælp at hente, hvis man udsætter de unge for små benspænd, når de er på vej til at åbne et socialt medie. Det viser et adfærdseksperiment fra Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen fra juni 2025.
Pressemeddelelser
Se alle pressemeddelelser-
Oplevelsesgavekort kan ende med klagesager
Gavekort til spise- og hoteloplevelser kan ende med klagesager, selvom de fleste har gode oplevelser. Det viser en sagsgennemgang fra Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen på baggrund af en række afgørelser fra Ankenævnet for Hotel, Restaurant og Turisme. Læs om de typiske faldgruber, og hvordan du undgår dem.
Læs mere
-
Feriegæster klager for sent og mister erstatning
Over halvdelen af klagesagerne til Pakkerejse-Ankenævnet i 2024 handlede om indkvartering. I nogle af sagerne fik forbrugerne afslag på kompensation, fordi de ikke kunne dokumentere, at de havde klaget under rejsen og dermed gav rejsearrangøren mulighed for at rette op på problemerne.
Læs mere
-
Fortsat mange klager: Kend dine rettigheder før du køber flybilletter
Forbruger Europa oplever fortsat et stort antal klager over flyselskaber. Derfor er det en god ide, at du som forbruger kender dine rettigheder, når du booker sommerens rejser. Det kan spare dig for tab af penge og feriedage. Læs rådene fra Forbruger Europa og Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen her.
Læs mere

Naturskader
Vilde vejrfænomener som stormfloder og skybryd kan give store skader på din bolig og ejendele.
I vores tema om naturskader kan du få indsigt i forebyggelse, sikring af værdier og korrekt håndtering af skader.


RÅD OG ANBEFALINGER TIL SIKKER HANDEL PÅ NETTET
- udarbejdet af 14 danske myndigheder.