Fra den 8. juni 2020 skal forbrugere, der vil klage til Teleankenævnet, gå via ankenævnets eget klagesystem.
Hidtil har klager til Teleankenævnet ligget i it-systemet Klag online, som Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen står bag.
Også klager til Forbrugerombudsmanden flytter til sommer. Det ventes, at det sker den 15. juni 2020, hvor klagerne flyttes til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens nye klagesystem KFST indberet.
Flytningen af klagerne sker som led i nedlukningen af Klag online og Min sag.
For klager til henholdsvis Ankenævnet på Energiområdet og Pakkerejse-Ankenævnet fortsætter Klag online indtil ultimo august.
Klag online og Min sag vil blive lukket helt ned ultimo august.
Klager til Ankenævnet på Energiområdet vil den 25. august 2020 blive flyttet til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens nye klagesystem KFST indberet.
Ved klager til Pakkerejse-Ankenævnet bedes du efter den 25. august kontakte ankenævnet på tlf. 45 46 11 00 i telefontiden dagligt klokken 9-12. Alternativt kan du sende en mail via kontaktformularen på ankenævnets hjemmeside www.pakkerejseankenaevnet.dk.
For yderligere information
Kontakt Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens pressesekretariat på telefonnummer 41 71 50 98