Øvrige nyheder

Flere forbrugerklager flytter

Fra den 8. juni 2020 skal forbrugerklager til Teleankenævnet ikke længere indgives via Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Klag online, men i stedet via ankenævnets eget klagesystem. Også klager til Forbrugerombudsmanden ventes at flytte til et nyt system til sommer.

Denne pressemeddelelse er udsendt den 25. maj 2020.


Fra den 8. juni 2020 skal forbrugere, der vil klage til Teleankenævnet, gå via ankenævnets eget klagesystem.

Hidtil har klager til Teleankenævnet ligget i it-systemet Klag online, som Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen står bag.

Også klager til Forbrugerombudsmanden flytter til sommer. Det ventes, at det sker den 15. juni 2020, hvor klagerne flyttes til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens nye klagesystem KFST indberet.

Flytningen af klagerne sker som led i nedlukningen af Klag online og Min sag.

For klager til henholdsvis Ankenævnet på Energiområdet og Pakkerejse-Ankenævnet fortsætter Klag online indtil ultimo august.

Klag online og Min sag vil blive lukket helt ned ultimo august.

Klager til Ankenævnet på Energiområdet vil den 25. august 2020 blive flyttet til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens nye klagesystem KFST indberet.

Ved klager til Pakkerejse-Ankenævnet bedes du efter den 25. august kontakte ankenævnet på tlf. 45 46 11 00 i telefontiden dagligt klokken 9-12. Alternativt kan du sende en mail via kontaktformularen på ankenævnets hjemmeside www.pakkerejseankenaevnet.dk.

For yderligere information

Kontakt Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens pressesekretariat på telefonnummer 41 71 50 98