Skip navigation

Nyheder

 

Her kan du se alle nyheder fra forbrug.dk. De er sorteret, så de nyeste ligger øverst, men du kan bruge søgefeltet, hvis du leder efter nyheder om specifikke emner.

 

 

Gå til Elregninger og telefonsalg fylder blandt elklager

07. april 2017

Det er især elregninger og telefonsalg, der får danskerne til at klage over elselskabet. Det viser Ankenævnet på Energiområdets årsrapport, der netop er offentliggjort. På den offentlige forbrugerportal, forbrug.dk, kan forbrugerne hente råd om, hvordan de tjekker deres egen elaftale.

Gå til Vi smider penge væk på internetforbindelsen

15. februar 2017

Bemærk: Pressemeddelelse er korrigeret 23. februar 2017 149 kroner i spildte penge, som ligeså godt kunne være kommet et velgørende formål til gode. Det er, hvad en familie i Odense C. betaler ekstra om måneden ved at vælge den dyreste internetudbyder frem for den billigste. Det viser et pristjek fra Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen. 

Gå til Skær 50 procent af dyrlægeregningen

17. januar 2017

Der er stor forskel på prisen, når aalborgenserne får dyrlægen til at kastrere ungkatten. Et nyt pristjek fra Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen viser dobbelt-op på den billigste pris blandt 12 nordjyske dyreklinikker. 

Gå til Nu har forbrugerne 48 timer til at genoverveje kviklån

02. januar 2017

Når en forbruger i dag skriver under på, at han ønsker et såkaldt kviklån, så kan han fortryde efter 48 timer. Efter de to døgn skal han genbekræfte sit lån. De nye regler om en såkaldt ”cool-off”-periode gælder fra i dag. 

Gå til Knap halvdelen fravælger bytteræset i juledagene

26. december 2016

46 procent af danskerne har planlagt at stå af bytteræset i juledagene og vente med at bytte gaver til efter nytår. 7 procent kan til gengæld ikke vente, og de vil være at finde i butikkerne allerede 3. juledag. Uanset, hvornår og hvorfor der byttes, så er det en god idé at kende lidt til reglerne. 

Gå til Hver femte har ikke brugt gavekortet

21. december 2016

Godt 20 procent af danskerne har inden for de seneste to år kasseret mindst et gavekort, fordi det var udløbet. Det viser en undersøgelse, som analyseinstituttet Wilke har foretaget for Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.

Gå til Forliste boner giver problemer

20. december 2016

En tredjedel af danskerne får brug for at klage over en vare, men hver femte får problemer, fordi de ikke har bonen længere. Det viser en undersøgelse, som analyseinstituttet Wilke har lavet for Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.

Gå til De fleste accepterer vilkår for nethandel i blinde

08. december 2016

60 procent af danskerne sætter et flueben i den lille firkant uden at tjekke betingelserne, når de køber varer på nettet. Det kan have konsekvenser for fluebenet har et formål. Det viser en undersøgelse, som analyseinstituttet Wilke har lavet for Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.

Gå til Halvdelen af os impuls-køber på udsalg

24. november 2016

I morgen er det Black Friday, og her vil halvdelen af kunderne sikkert komme til at købe noget, som de ikke havde planlagt. En Wilke-undersøgelse udført for Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen viser, at 51 procent af danskerne let bliver lokket til impulskøb, når de er på udsalg. 

Gå til Store prisforskelle på brilleglas

23. november 2016

Brillebærere kan spare op til knap 50 procent alene på glassene ved at opsøge flere optikere. Det viser et pristjek, som analyseinstituttet Wilke har foretaget for Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen. 


nyhedsbrevFå ny viden om forbrugerområdet
- tilmeld dig vores nyhedsbrev

FacebookGør som mere end 16.000 danskere
- følg os på Facebook

TwitterFå aktuelle tips, råd og nyheder
- deltag i debatten på Twitter