
- tilmeld dig vores nyhedsbrev
Her kan du se alle nyheder fra forbrug.dk. De er sorteret, så de nyeste ligger øverst, men du kan bruge søgefeltet, hvis du leder efter nyheder om specifikke emner.
07. april 2017
Det er især elregninger og telefonsalg, der får danskerne til at klage over elselskabet. Det viser Ankenævnet på Energiområdets årsrapport, der netop er offentliggjort. På den offentlige forbrugerportal, forbrug.dk, kan forbrugerne hente råd om, hvordan de tjekker deres egen elaftale.
15. februar 2017
Bemærk: Pressemeddelelse er korrigeret 23. februar 2017 149 kroner i spildte penge, som ligeså godt kunne være kommet et velgørende formål til gode. Det er, hvad en familie i Odense C. betaler ekstra om måneden ved at vælge den dyreste internetudbyder frem for den billigste. Det viser et pristjek fra Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.
17. januar 2017
Der er stor forskel på prisen, når aalborgenserne får dyrlægen til at kastrere ungkatten. Et nyt pristjek fra Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen viser dobbelt-op på den billigste pris blandt 12 nordjyske dyreklinikker.
02. januar 2017
Når en forbruger i dag skriver under på, at han ønsker et såkaldt kviklån, så kan han fortryde efter 48 timer. Efter de to døgn skal han genbekræfte sit lån. De nye regler om en såkaldt ”cool-off”-periode gælder fra i dag.
26. december 2016
46 procent af danskerne har planlagt at stå af bytteræset i juledagene og vente med at bytte gaver til efter nytår. 7 procent kan til gengæld ikke vente, og de vil være at finde i butikkerne allerede 3. juledag. Uanset, hvornår og hvorfor der byttes, så er det en god idé at kende lidt til reglerne.
21. december 2016
Godt 20 procent af danskerne har inden for de seneste to år kasseret mindst et gavekort, fordi det var udløbet. Det viser en undersøgelse, som analyseinstituttet Wilke har foretaget for Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.
20. december 2016
En tredjedel af danskerne får brug for at klage over en vare, men hver femte får problemer, fordi de ikke har bonen længere. Det viser en undersøgelse, som analyseinstituttet Wilke har lavet for Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.
08. december 2016
60 procent af danskerne sætter et flueben i den lille firkant uden at tjekke betingelserne, når de køber varer på nettet. Det kan have konsekvenser for fluebenet har et formål. Det viser en undersøgelse, som analyseinstituttet Wilke har lavet for Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.
24. november 2016
I morgen er det Black Friday, og her vil halvdelen af kunderne sikkert komme til at købe noget, som de ikke havde planlagt. En Wilke-undersøgelse udført for Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen viser, at 51 procent af danskerne let bliver lokket til impulskøb, når de er på udsalg.
23. november 2016
Brillebærere kan spare op til knap 50 procent alene på glassene ved at opsøge flere optikere. Det viser et pristjek, som analyseinstituttet Wilke har foretaget for Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.