Nyheder

 

Her kan du se alle nyheder fra Forbrug.dk. De er sorteret, så de nyeste ligger øverst, men du kan bruge søgefeltet, hvis du leder efter nyheder om specifikke emner.

 

 

Skiferie er ikke kun sjov

03. februar 2016

Ski og boards, der ikke kommer frem, busser der ikke venter, fugtige mobiltelefoner og dobbeltforsikringer. Det er problemer, som Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen typisk møder hos de sneglade forbrugere. 

Har du styr på, om julegaven kan byttes?

26. december 2015

Lå der flere ens gaver til dig under årets juletræ? Hvis en af gaverne skal byttes, kan det være afgørende, om den er købt i en butik eller på nettet.

Første sager om værdiforringelse afgjort: Forbrugerne får alle penge retur

17. december 2015

Forbrugerklagenævnet har netop afgjort de første sager efter reglerne om værdiforringelse, når forbrugerne fortryder et netkøb. I begge sager har forbrugerne fået hele købesummen retur, fordi netbutikkerne ikke havde informeret korrekt.

Er et forbrugslån altid den bedste løsning?

16. december 2015

En rundspørge foretaget for Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen viser, at over halvdelen af forbrugerne låner til forbrug uden at overveje, om det er den bedste løsning for dem. På den offentlige forbrugerportal, forbrug.dk, kan forbrugerne fra i dag hente gode råd om, hvad de kan overveje, før de tager lånet.

Sådan undgår du faldgruber ved julens netkøb

30. november 2015

Du kan risikere at dumpe ind i problemer, når du køber julegaver på nettet. Mange af os kender nemlig ikke reglerne for at fortryde et netkøb, og det kan føre til skuffelser, hvis gaven viser sig ikke at kunne byttes. Sæt dig ind i reglerne, lyder rådet fra Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.

Tjek, hvor du handler, før du betaler for en vare på nettet

09. september 2015

Hvis du handler uden for EU, kan det udløse en ekstraregning for told eller moms. Det kan også være svært at klage, hvis noget går galt i handlen. Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen lancerer nu en kampagne, der skal lære de unge om deres rettigheder på nettet.

De unge kender ikke deres rettigheder, når de handler på nettet

08. september 2015

Forventningens glæde bliver jævnligt overhalet indenom af ærgrelse, når de unge pakker det seneste netkøb som fx den nye bluse eller mobiltelefon ud. De unge er nemlig rigtig gode til at handle i netbutikker, men desværre knap så gode til at kende og bruge deres rettigheder. En ny kampagne skal lære de unge, hvad de skal gøre, hvis handlen er gået skævt.

Forbrugerne: De her markeder er komplicerede

08. juli 2015

Mange forbrugere har svært ved at vurdere, om det kan betale sig at skifte bank eller forsikring. Det viser en ny undersøgelse fra Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, der råder forbrugerne til løbende at tjekke, om de har det bedste produkt til prisen.

Kun få af os forhandler om prisen

06. juli 2015

Danskere er generelt tilbageholdne med at forhandle om prisen, selvom det ofte kan betale sig. Det viser nye tal fra Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen. På den offentlige forbrugerportal, forbrug.dk, kan forbrugerne få råd om, hvordan de forhandler om prisen.

Det kan betale sig – men vi skifter sjældent leverandør

04. juli 2015

Der er typisk gevinster at hente ved at skifte leverandør, men kun få gør det, viser nye tal fra Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen. På den offentlige forbrugerportal, forbrug.dk, kan forbrugerne hente inspiration til, hvordan de selv opnår det bedste produkt til prisen.


nyhedsbrevHold dig opdateret
- abonnér på vores nyhedsbrev

FacebookGør som mere end 16.000 danskere
- følg os på Facebook

TwitterFå aktuelle tips, råd og nyheder
- deltag i debatten på Twitter