Skip navigation

Nyheder

 

Her kan du se alle nyheder fra Forbrug.dk. De er sorteret, så de nyeste ligger øverst, men du kan bruge søgefeltet, hvis du leder efter nyheder om specifikke emner.

 

 

Utilfreds restaurantgæst klagede for sent over maden

28. maj 2019

En forbruger klagede først flere dage efter en julefrokost over restaurantens fiskefileter, grønlangkål, leverpostej, frikadeller og flæskesteg. Den sene klage gjorde det svært for forbrugeren at få medhold, viser afgørelsen af sagen i Ankenævnet for Hotel, Restaurant og Turisme.

Ingen erstatning for mistet gavekort

20. maj 2019

Et mistet gavekort betyder som udgangspunkt tabte penge. Det viser en afgørelse fra Ankenævnet for Hotel, Restaurant og Turisme. Nævnet afgjorde, at en forbruger ikke havde krav på at få erstattet et hotelgavekort på 3.900 kroner, som var blevet væk.

Forbrugere taber sager om sammenbrændte espressomaskiner

30. april 2019

Forbrugerklagenævnet har netop afgjort, at to forbrugere ikke kunne hæve købet, efter deres espressomaskine var brændt sammen, mens en tredje kunne, fordi vedkommende havde fået udleveret en forkert manual. Det er forbrugernes ansvar at læse og følge manualen.

Guide: Undgå faldgruberne ved køb af årets sommerferie

24. april 2019

Billetkøb, der ikke kan fortrydes, og særlige afbestillingsregler for pakkerejser. Der er mange ting at være opmærksom på, når du bestiller årets sommerferie. Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen har samlet de gode råd.

Forbrugerne: Her er der plads til forbedringer

11. april 2019

Forbrugerforholdene i Danmark er blevet en anelse bedre siden den seneste måling, men på nogle markeder er der fortsat plads til forbedringer. Det fremgår af artiklen ”Forbrugerforholdsindekset 2018”, som Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen har udgivet.

Uopmærksom kunde taber sag om mobilabonnementer

08. april 2019

Det koster en forbruger omkring 4.400 kroner, at hun ikke var opmærksom på, at der løbende blev trukket penge på hendes konto for to mobilabonnementer. Forbrugeren tabte sin sag i Teleankenævnet. Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen undersøger i øjeblikket, hvordan forbrugernes opmærksomhed omkring betaling af løbende abonnementer kan styrkes.

45 påbud i sager om ulovlige kortgebyrer

05. april 2019

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen har givet påbud til 45 virksomheder om at fjerne ulovlige betalingskortgebyrer, som de har opkrævet hos forbrugerne. Påbuddene er givet, efter det sidste år blev forbudt for virksomheder at opkræve gebyrer, når forbrugerne betaler med deres kort på nettet eller i en butik.

Brexit påvirker millioner af danske netkøb

14. marts 2019

Storbritannien hører til i toppen, både hvad angår danskernes flydestinationer og valg af netbutikker. En no deal Brexit ventes blandt andet at få betydning for told, klagemuligheder og forbrugernes rettigheder ved flyaflysninger. Den offentlige forbrugerportal, forbrug.dk, har samlet information om en no deal Brexits betydning for de danske forbrugere, hvis det bliver en realitet.

Fupopkald kostede forbruger 1.700 kroner

05. marts 2019

En forbruger hænger på en ekstraregning på 1.700 kroner, efter at forbrugeren ringede tilbage til et fupnummer. Tænk dig godt om, før du ringer til ukendte numre, lyder rådet fra Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen på baggrund af sagen fra Teleankenævnet.

Forbrugere hæftede for misbrug af deres NemID

20. februar 2019

Du kan komme til at hæfte, hvis andre misbruger dit NemID til for eksempel at købe produkter på afbetaling eller optage forbrugslån. Det viser sager fra både Teleankenævnet og Højesteret. Har du mistanke om misbrug, er det vigtigt, at du hurtigst muligt spærrer dit NemID og orienterer virksomheden, som købet er foretaget hos, om misbruget.


nyhedsbrevHold dig opdateret
- abonnér på vores nyhedsbrev

FacebookGør som mere end 16.000 danskere
- følg os på Facebook

TwitterFå aktuelle tips, råd og nyheder
- deltag i debatten på Twitter