Skip navigation

Nyheder

 

Her kan du se alle nyheder fra Forbrug.dk. De er sorteret, så de nyeste ligger øverst, men du kan bruge søgefeltet, hvis du leder efter nyheder om specifikke emner.

 

 

Stram tidsplan koster forbruger erstatning for safarirejse

04. juli 2019

En forbruger havde sat for kort tid af til at rejse med tog fra Sønderjylland til lufthavnen i København. Det betød, at forbrugeren hverken kom på den planlagte safarirejse eller fik medhold i sit krav om en erstatning på 19.200 kroner. Det viser en afgørelse fra Ankenævnet for Bus, Tog og Me-tro.

Guide: Sådan undgår du problemer med sommerens hotelbooking

01. juli 2019

Sommerferien er begyndt, og for en del danskere står den på hotel og badeferie. Opstår der problemer med hotelbookingen, kan det være til stor nytte, at du selv er opmærksom på regler og dine rettigheder. Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen og Forbruger Europa har samlet gode råd.

Manglende rengøring i sommerhuse giver klagesager

24. juni 2019

Klager over manglende rengøring af sommerhuse fylder godt hos Ankenævnet for Feriehusudlejning. Er sommerens feriehus dårligt rengjort ved ankomsten, så er det vigtigt, at forbrugerne giver udlejeren mulighed for at rette op på den mangelfulde rengøring.

Utilfreds restaurantgæst klagede for sent over maden

28. maj 2019

En forbruger klagede først flere dage efter en julefrokost over restaurantens fiskefileter, grønlangkål, leverpostej, frikadeller og flæskesteg. Den sene klage gjorde det svært for forbrugeren at få medhold, viser afgørelsen af sagen i Ankenævnet for Hotel, Restaurant og Turisme.

Ingen erstatning for mistet gavekort

20. maj 2019

Et mistet gavekort betyder som udgangspunkt tabte penge. Det viser en afgørelse fra Ankenævnet for Hotel, Restaurant og Turisme. Nævnet afgjorde, at en forbruger ikke havde krav på at få erstattet et hotelgavekort på 3.900 kroner, som var blevet væk.

Forbrugere taber sager om sammenbrændte espressomaskiner

30. april 2019

Forbrugerklagenævnet har netop afgjort, at to forbrugere ikke kunne hæve købet, efter deres espressomaskine var brændt sammen, mens en tredje kunne, fordi vedkommende havde fået udleveret en forkert manual. Det er forbrugernes ansvar at læse og følge manualen.

Guide: Undgå faldgruberne ved køb af årets sommerferie

24. april 2019

Billetkøb, der ikke kan fortrydes, og særlige afbestillingsregler for pakkerejser. Der er mange ting at være opmærksom på, når du bestiller årets sommerferie. Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen har samlet de gode råd.

Forbrugerne: Her er der plads til forbedringer

11. april 2019

Forbrugerforholdene i Danmark er blevet en anelse bedre siden den seneste måling, men på nogle markeder er der fortsat plads til forbedringer. Det fremgår af artiklen ”Forbrugerforholdsindekset 2018”, som Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen har udgivet.

Uopmærksom kunde taber sag om mobilabonnementer

08. april 2019

Det koster en forbruger omkring 4.400 kroner, at hun ikke var opmærksom på, at der løbende blev trukket penge på hendes konto for to mobilabonnementer. Forbrugeren tabte sin sag i Teleankenævnet. Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen undersøger i øjeblikket, hvordan forbrugernes opmærksomhed omkring betaling af løbende abonnementer kan styrkes.

45 påbud i sager om ulovlige kortgebyrer

05. april 2019

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen har givet påbud til 45 virksomheder om at fjerne ulovlige betalingskortgebyrer, som de har opkrævet hos forbrugerne. Påbuddene er givet, efter det sidste år blev forbudt for virksomheder at opkræve gebyrer, når forbrugerne betaler med deres kort på nettet eller i en butik.


nyhedsbrevHold dig opdateret
- abonnér på vores nyhedsbrev

FacebookGør som mere end 16.000 danskere
- følg os på Facebook

TwitterFå aktuelle tips, råd og nyheder
- deltag i debatten på Twitter