The Sax Shack

Firma
Unit 1, China Street
ST4 3NJ Fenton, Staffordshire, Storbritannien
09. maj 2017
Forbrugeren købte en barytonsaxofon på The Sax Shack’s hjemmeside. Ved modtagelsen konstaterede forbrugeren transportskader på saxofonen, herunder at stangen til det høje F var blevet bøjet. Saxofonen blev repareret af en erhvervsdrivende i Danmark, og The Sax Shack betalte udgiften hertil. Forbrugeren reklamerede herefter over, at stangen igen var blevet bøjet efter almindelig brug. Da The Sax Shack er hjemmehørende i England, og da saxofonen er leveret til Danmark, havde Forbrugerklagenævnet kompetence til at behandle sagen, jf. Bruxelles Ia-forordningen artikel 7, stk. 1, litra b. Nævnet vurderede på baggrund af en sagkyndig udtalelse, at saxofonkassen var mangelfuld. Forbrugeren havde tidligere i forløbet afslået The Sax Shack´s tilbud om ophævelse og i stedet accepteret reparation af saxofonen. Forbrugeren var derfor ikke berettiget til at hæve købet, men alene berettiget til et afslag i prisen.
Sidst opdateret 13. december 2017

Kunne du bruge siden?