Ring til Forbrugerhotlinen

Spørgsmål / Svar

 

Tlf: 72 40 56 06

Telefonerne er åbne på hverdage mellem kl. 10.00 og 12.00.

Du kan få vejledning om dine rettigheder som forbruger eller erhvervsdrivende i forbindelse med køb og salg af varer og tjenesteydelser.

Vidste du, at du nu også kan chatte med Forbrugerhotlinen? Chatten er åben 9.00 - 15.00 alle hverdage.

Uddybende spørgsmål fra andre brugere:

Spørgsmål

af Lonnie Michaelsen d. 19. april 2018 kl. 15:04

Jeg havde et gavekort til wellness. På kortet stod "Gavekort til ansigtsmassage". Kortet var 2 år gammelt, men ikke udløbet. Efter massagen forlangte klinikken gavekortet plus 50 kroner, da deres pris på massage var steget. Kan de det? Der står ikke beløb på gavekortet, kun at det er til en ansigtsbehandling. Vh Lonnie

Spørgsmål

af Karl rasmussen d. 06. januar 2018 kl. 07:01

Hej jeg har købt en teleskopbilbørste i jem og fix til 80kr da jeg vasker bilen knakker den og laver en rise i bilen der vil koste 4700kr at få lavet, ved bilbørstens forsikring siger de det ikke kan lade sig gøre, har være i jem og fix med børsten som forsikring ville se men jem og fix har den ikke længere, hvad gør man så lige jem og fix's forsikring vil måske betale det halve men syntes jeg ikke er i orden

Spørgsmål

af Rune Steffensen d. 28. november 2017 kl. 20:11

har købt tv,ophæng og appel tv ved power. får kun leveret tv´et. så ringer til power og siger jeg ikke har fået alle mine vare. så jeg ringer til power og vi får en lang snak der ender ud i de kun kan levere det når jeg er på arbejde og det kan ikke rigtig passe mig. så annullere appel tvet og ophænget og siger jeg gerne vil have penge retur på disse to vare. nogle dage senere sender de mig 8000 kr tilbage som er tv´ets pris istedet for det andet. så skriver/snakker med folk fra powers kunde service og bedre dem om at sende mig en mail med den rettede regning sådan jeg har den og kan få den betalt. men den får jeg aldrig. istedet får jeg en inkasso på 8000 plus 8,05%... men vis jeg betalere den så har power jo lige tjent 558,52 plus jeg jo lige mister 3500 kr på noget jeg ikke har fået. hvad skal jeg gøre. med venlig hilsen Rune Steffensen

Spørgsmål

af Morten Bo Hansen d. 27. november 2017 kl. 10:11

Jeg har fået renoveret en motor på et værksted, værkstedet gav en pris på 5000-7000,- dertil kom bearbejdning på maskinfabrik. Betalte 10750,-og monterede den færdige motor, kørte den igen til værkstedet for justering. Måtte hente cyklen da der var kortslutning, betalte 1000,- for justering og fik at vide jeg ikke behøvede at komme igen. Under opstart skød den en toppakning og jeg kørte cyklen til værkstedet igen, det var en reklamation. Da jeg hentede cyklen igen fik jeg en regning på 2360,- for slibning af topstykker og justering. Denne regning har og vil jeg ikke betale, jeg mener slibning af topstykker var en del af renoveringen til 5000-7000,- (10725,-) og justering havde jeg betalt for en gang og behøvede ikke komme igen. Nu har værkstedets inkasso, Danske Inkasso aps stævnet mig for kr. 3305,80 pr. Mit spørgsmål til jer er, hvad skal jeg gøre. M.v.h. Morten Bo Hansen

Spørgsmål

af Lars Riemann d. 30. oktober 2017 kl. 16:10

Har for 1 år siden købt en mobiltelefon på nettet. Telefonen kan nu ikke tændes - idet den går i selvsving ved at tænde og slukke sig selv i det uendelige. Har kvittering / faktura og serienummer på telefonen. Sælger forlanger at jeg skal opgive telefonens IMEI nummer for at reklamationen kan registreres. Jeg kan ikke udlæse IMEI nummeret, idet jeg ikke kan få tændt telefonen. Kan de afvise at modtage min reklamation?

Stil et uddybende spørgsmål til emnet: Ring til Forbrugerhotlinen

Læs artiklen og skriv dit uddybende spørgsmål. Skriv så kort, som du kan. Dit spørgsmål bliver vist her på siden.

For at undgå spam fra robotter, må vi bede dig svare på et enkelt spørgsmål(Skriv svaret med tal):

Vi bestræber os på at svare på dit spørgsmål indenfor 3 hverdage. Du modtager en mail, når der kommer svar.

Kunne du bruge siden?