Ring til Forbrugerhotlinen

Spørgsmål / Svar

 

Tlf: 72 40 56 06

Telefonerne er åbne på hverdage mellem kl. 10.00 og 12.00.

Du kan få vejledning om dine rettigheder som forbruger eller erhvervsdrivende i forbindelse med køb og salg af varer og tjenesteydelser.

Vidste du, at du nu også kan chatte med Forbrugerhotlinen? Chatten er åben 9.00 - 15.00 alle hverdage.

Uddybende spørgsmål fra andre brugere:

Spørgsmål

af Winnie Færk d. 20. januar 2018 kl. 14:01

Gulvvarme-systemet på mit badeværelse virker pludselig ikke. Jeg tilkalder en elektriker, der fastslår, at der skal skiftes en termostat (hvilket stemmer godt overens med at en anden håndværker allerede har målt på om selve gulvvarmeanlægget virker, hvilket det gør.) Elektrikeren har ikke en termostat, der er magen til den, der sad i forvejen. Han forklarer, at han tror, at den termostat han har vil virke. Det gør den ikke, og jeg henvender mig igen til elektrikerfirmaet. De sender to mand, som fastslår, at der skal bestilles en anden slags termostat og bores et rør ind, som de siger brude have været der i forvejen). De siger at de kan få gulvvarmen til at virke indtil de kan komme ingen og bruger tid på at etablere en føler fra termostaten til gulvet, som skal kunne regulere varmen. Men det virker stadig ikke her 2 dage senere. Nu har jeg så modtaget en regning for det første elektrikerbesøg, Regningen lyder på 1725, 63 kr. (hvoraf de 876 kr. er prisen på termostaten). Kan det være rigtigt, at jeg skal betale for en thermostat, der ikke virker og for en håndværker der ikke kan fastslå problemet? Mvh Winnie

Spørgsmål

af Ingrid Rørbæk d. 19. januar 2018 kl. 23:01

Købt el artikel fra dansk firma med dansk adresse og cvr nummer, men leveret med udenlandsk stik, iflg min søn amerikansk stik. Er det lovligt? Jeg har i min uvidenhed forsøgt opladning med transformer med forkert volt. Men hvis det er lovligt bør regler stramme op.

Spørgsmål

af Claus Bue d. 19. januar 2018 kl. 12:01

Jeg har handlet hos netshoppen KAKIMO flere gange uden problemer. MEN: I december købte jeg et tegnesæt (250,-) , som desværre var defekt. Jeg skrev til den email, der var opgivet ( Rikke Toft <rikkekundeservice@gmail.com>) og klagede. Efter nogle dage fik jeg svar, at jeg kunne returnere varen og få refunderet porto og købspris. Jeg sendte varen retur, og mailede derom, samt opgav prisen på forsendelsen. ( 81,-) Siden har jeg ikke hørt fra firmaet, trods flere henvendelser på mail. ('info@kakimo.dk') Returadresen: Bagerstræde 5, 4450 Jyderup, har tilsyneladende ikke noget med firmaet at gøre, og der er intet telefon nummer tilknyttet. Hvordan opsporer man firmaet?

Spørgsmål

af L. B. Sørensen d. 18. januar 2018 kl. 21:01

Købte 11.01.2018 en PC og et Microsoft -Office- program hos Wupti. Mit Lokale IT firma ( jeg bor i Frankrig) kunne ikke åbne Office programmet, som var til Down load. Jeg måtte købe et andet. Wupti vil ikke refundere de 499 DKK, som jeg betalte.

Spørgsmål

af helle stabel d. 18. januar 2018 kl. 12:01

Jeg har købt en Samson vaskemaskine for ti dage siden der er noget med tromlen den står røster har købt den i el-giganten nu sender de en service mand her ud til mig i morgen fra Samson men jeg føler jo hvis han skal lave den og så er der jo noget i vejen hvordan kan jeg forholde mig kan jeg få min penge retur

Spørgsmål

af Karl rasmussen d. 06. januar 2018 kl. 07:01

Hej jeg har købt en teleskopbilbørste i jem og fix til 80kr da jeg vasker bilen knakker den og laver en rise i bilen der vil koste 4700kr at få lavet, ved bilbørstens forsikring siger de det ikke kan lade sig gøre, har være i jem og fix med børsten som forsikring ville se men jem og fix har den ikke længere, hvad gør man så lige jem og fix's forsikring vil måske betale det halve men syntes jeg ikke er i orden

Spørgsmål

af Rune Steffensen d. 28. november 2017 kl. 20:11

har købt tv,ophæng og appel tv ved power. får kun leveret tv´et. så ringer til power og siger jeg ikke har fået alle mine vare. så jeg ringer til power og vi får en lang snak der ender ud i de kun kan levere det når jeg er på arbejde og det kan ikke rigtig passe mig. så annullere appel tvet og ophænget og siger jeg gerne vil have penge retur på disse to vare. nogle dage senere sender de mig 8000 kr tilbage som er tv´ets pris istedet for det andet. så skriver/snakker med folk fra powers kunde service og bedre dem om at sende mig en mail med den rettede regning sådan jeg har den og kan få den betalt. men den får jeg aldrig. istedet får jeg en inkasso på 8000 plus 8,05%... men vis jeg betalere den så har power jo lige tjent 558,52 plus jeg jo lige mister 3500 kr på noget jeg ikke har fået. hvad skal jeg gøre. med venlig hilsen Rune Steffensen

Spørgsmål

af Morten Bo Hansen d. 27. november 2017 kl. 10:11

Jeg har fået renoveret en motor på et værksted, værkstedet gav en pris på 5000-7000,- dertil kom bearbejdning på maskinfabrik. Betalte 10750,-og monterede den færdige motor, kørte den igen til værkstedet for justering. Måtte hente cyklen da der var kortslutning, betalte 1000,- for justering og fik at vide jeg ikke behøvede at komme igen. Under opstart skød den en toppakning og jeg kørte cyklen til værkstedet igen, det var en reklamation. Da jeg hentede cyklen igen fik jeg en regning på 2360,- for slibning af topstykker og justering. Denne regning har og vil jeg ikke betale, jeg mener slibning af topstykker var en del af renoveringen til 5000-7000,- (10725,-) og justering havde jeg betalt for en gang og behøvede ikke komme igen. Nu har værkstedets inkasso, Danske Inkasso aps stævnet mig for kr. 3305,80 pr. Mit spørgsmål til jer er, hvad skal jeg gøre. M.v.h. Morten Bo Hansen

Spørgsmål

af Lars Riemann d. 30. oktober 2017 kl. 16:10

Har for 1 år siden købt en mobiltelefon på nettet. Telefonen kan nu ikke tændes - idet den går i selvsving ved at tænde og slukke sig selv i det uendelige. Har kvittering / faktura og serienummer på telefonen. Sælger forlanger at jeg skal opgive telefonens IMEI nummer for at reklamationen kan registreres. Jeg kan ikke udlæse IMEI nummeret, idet jeg ikke kan få tændt telefonen. Kan de afvise at modtage min reklamation?

Stil et uddybende spørgsmål til emnet: Ring til Forbrugerhotlinen

Læs artiklen og skriv dit uddybende spørgsmål. Skriv så kort, som du kan. Dit spørgsmål bliver vist her på siden.

For at undgå spam fra robotter, må vi bede dig svare på et enkelt spørgsmål(Skriv svaret med tal):

Vi bestræber os på at svare på dit spørgsmål indenfor 3 hverdage. Du modtager en mail, når der kommer svar.

Kunne du bruge siden?