Skip navigation

FAKTAARK: Vi får ofte en lavere pris på den nye vaskemaskine

Sidst opdateret:

Over halvdelen af os har prøvet på at opnå en bedre pris på det nye køleskab eller vaskemaskinen. Og vores bestræbelser giver næsten altid gevinst. Det viser nye tal fra Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, som har undersøgt forbrugernes skifteadfærd på 13 markeder.

Udvalgte fakta fra undersøgelsen: Hårde hvidevarer

Købte du dine hvidevarer hos samme forhandler, som du købte hvidevarer gangen før?

  • Ja: 41 procent
  • Nej: 59 procent

Prøvede du at forhandle om en bedre pris?

  • Ja, og det lykkedes: 47 procent
  • Ja, men det lykkedes ikke: 8 procent
  • Nej: 45 procent

Ud af dem der forhandlede, hvor mange lykkedes det at få en bedre pris eller ydelse?

  • Det lykkedes: 85 procent
  • Det lykkedes ikke: 15 procent

Om undersøgelsen:

Megafon har på vegne af Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen spurgt 5.000 danskere om, hvor ofte de skifter leverandør og forhandler om pris og ydelse på 13 markeder.

De 13 undersøgte markeder er autoværksteder, tandlæger, håndværkere, hårde hvidevarer, babyudstyr, pakkerejser, indboforsikring, bilforsikring, bank, realkreditselskaber, mobilabonnement, fitness og investeringsforeninger.

Læs mere:

For yderligere information:

Kontakt Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens pressesekretariat: 41 71 50 98


 brev1Få ny viden om forbrugerområdet
 - tilmeld dig vores nyhedsbrev

Facebook Gør som mere end 17.000 danskere
 - følg os på Facebook

Twitter
 Få aktuelle tips, råd og nyheder
 - deltag i debatten på Twitter

hammerSe afgørelser fra Forbrugerklagenævnet

Kunne du bruge siden?