Skip navigation

FAKTAARK: Få bilejere forhandler med mekanikeren

Sidst opdateret:

Kun omkring hver fjerde bilejer forsøger at få en bedre pris eller ydelse, når den firhjulede skal på autoværksted. Men det giver ofte bid, hvis man prøver. Det viser nye tal fra Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, som har undersøgt forbrugernes skifteadfærd på 13 markeder.

Udvalgte fakta fra undersøgelsen: Autoværksteder

Brugte du det samme værksted som det, du brugte gangen før?

  • Ja: 83 procent
  • Nej: 17 procent

Prøvede du at forhandle med dit nuværende værksted om en bedre pris eller ydelse?

  • Ja, og det lykkedes: 18 procent
  • Ja, men det lykkedes ikke: 4 procent
  • Nej: 78 procent

Ud af dem der forhandlede, hvor mange lykkedes det at få en bedre pris eller ydelse?

  • Det lykkedes: 81 procent
  • Det lykkedes ikke: 19 procent

Om undersøgelsen:

Megafon har på vegne af Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen spurgt 5.000 danskere om, hvor ofte de skifter leverandør og forhandler om pris og ydelse på 13 markeder.

De 13 undersøgte markeder er autoværksteder, tandlæger, håndværkere, hårde hvidevarer, babyudstyr, pakkerejser, indboforsikring, bilforsikring, bank, realkreditselskaber, mobilabonnement, fitness og investeringsforeninger.

Læs mere:

For yderligere information:

Kontakt Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens pressesekretariat: 41 71 50 98


nyhedsbrevHold dig opdateret
- abonnér på vores nyhedsbrev

FacebookGør som mere end 16.000 danskere
- følg os på Facebook

TwitterFå aktuelle tips, råd og nyheder
- deltag i debatten på Twitter

Kunne du bruge siden?