Skip navigation

FAKTAARK: Det lykkes ofte at få håndværkeren ned i pris

Sidst opdateret:

Det kan ofte betale sig at prøve at få en bedre pris eller ydelse hos håndværkeren, men seks ud af 10 accepterer tilbuddet uden forhandling. Det viser nye tal fra Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, som har undersøgt forbrugernes skifteadfærd på 13 markeder.

Udvalgte fakta fra undersøgelsen: Håndværkere

Prøvede du at forhandle med din håndværker om en bedre pris eller ydelse?

  • Ja, og det lykkedes: 32 procent
  • Ja, men det lykkedes ikke: 6 procent
  • Nej: 62 procent

Ud af dem der forhandlede, hvor mange lykkedes det at få en bedre pris eller ydelse?

  • Det lykkedes: 85 procent
  • Det lykkedes ikke: 15 procent

Om undersøgelsen:

Megafon har på vegne af Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen spurgt 5.000 danskere om, hvor ofte de skifter leverandør og forhandler om pris og ydelse på 13 markeder.

De 13 undersøgte markeder er autoværksteder, tandlæger, håndværkere, hårde hvidevarer, babyudstyr, pakkerejser, indboforsikring, bilforsikring, bank, realkreditselskaber, mobilabonnement, fitness og investeringsforeninger.

Læs mere:

For yderligere information:

Kontakt Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens pressesekretariat: 41 71 50 98

Kunne du bruge siden?