Skip navigation

FAKTAARK: Det betaler sig at være en aktiv fitnesskunde

Sidst opdateret:

Kun hver femte af os har skiftet fitnessselskab inden for de seneste to år. Men det betaler sig for næsten 90 procent af dem, der prøver. Det viser nye tal fra Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, som har undersøgt forbrugernes skifteadfærd på 13 markeder.

Udvalgte fakta fra undersøgelsen: Fitnessabonnement

Har du flyttet dit fitnessabonnement fra ét selskab til et andet inden for de sidste to år?

  • Ja: 19 procent
  • Nej: 81 procent

Hvor lang tid tror du, det vil tage at skifte fitnessselskab?

  • Mindre end 2 timer: 93 procent
  • Omkring 2-5 timer: 5 procent
  • Omkring 6-10 timer eller derover: 3 procent

Hvor lang tid har du i alt brugt på at skifte fitnessselskab?

  • Mindre end 2 timer: 92 procent
  • Omkring 2-5 timer: 6 procent
  • Omkring 6-10 timer eller derover: 2 procent

Fik du en bedre pris eller en bedre ydelse/service ud af at skifte fitnessselskab?

  • Ja, en bedre pris: 52 procent
  • Ja, en bedre ydelse/service: 37 procent
  • Nej, det har vist sig, at jeg ikke fik noget ud af at skifte: 2 procent
  • Jeg er usikker på, om jeg fik noget ud af det: 9 procent

Har du prøvet at forhandle med dit nuværende fitnessselskab om en bedre pris eller ydelse?

  • Ja, og det lykkedes: 6 procent
  • Ja, men det lykkedes ikke: 4 procent
  • Nej: 90 procent

Ud af dem der forhandlede, hvor mange lykkedes det at få en bedre pris eller ydelse?

  • Det lykkedes: 63 procent
  • Det lykkedes ikke: 37 procent

Om undersøgelsen:

Megafon har på vegne af Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen spurgt 5.000 danskere om, hvor ofte de skifter leverandør og forhandler om pris og ydelse på 13 markeder.

De 13 undersøgte markeder er autoværksteder, tandlæger, håndværkere, hårde hvidevarer, babyudstyr, pakkerejser, indboforsikring, bilforsikring, bank, realkreditselskaber, mobilabonnement, fitness og investeringsforeninger.

Læs mere:

For yderligere information:

Kontakt Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens pressesekretariat: 41 71 50 98


nyhedsbrevFå ny viden om forbrugerområdet
- tilmeld dig vores nyhedsbrev

FacebookGør som mere end 16.000 danskere
- følg os på Facebook

TwitterFå aktuelle tips, råd og nyheder
- deltag i debatten på Twitter

Kunne du bruge siden?