Skip navigation

Har du fået trukket beløb via din telefonregning, som du ikke har godkendt?

Oprettet:

Hvis du oplever, at der er trukket beløb via din telefonregning, som du ikke har godkendt, så kontakt hurtigst muligt dit teleselskab, og gør opmærksom på de uautoriserede hævninger.

Hvis du ikke har givet samtykke til, at der bliver hævet penge via din telefonregning, fx for såkaldte indholdstakserede tjenester, skal teleselskabet tilbageføre de penge, virksomheden har trukket via din telefonregning.

Du skal kontakte dit teleselskab hurtigst muligt efter, at du har konstateret hævningerne og senest 13 måneder efter, at pengene er trukket fra din telefonregning. Som udgangspunkt vil kriteriet ”snarest muligt” være opfyldt, hvis du kontakter dit teleselskab senest 14 dage efter, at du har konstateret de uretmæssige hævninger.

Læs mere om indsigelsesfristen på Forbrugerombudsmandens hjemmeside

Hvis du og dit teleselskab ikke kan blive enige om en løsning, kan du klage til Teleankenævnet.

Du kan læse mere om Teleankenævnet her

Artikel - 02. december 2020

KUNNE DU BRUGE SIDEN?