Guide til forbrugere

Her finder du en simpel guide til, hvordan du kan håndtere det, hvis du er utilfreds med en vare.

  1. Opret en sag via ”Klag online” på forbrug.dk
  2. Formulér din klage så klart som muligt
  3. Skriv, hvilken løsning du selv kunne tænke dig
  4. Center for Klageløsning vil bede dig tage kontakt til den erhvervsdrivende inden for en uge efter, du har oprettet din sag
  5. Tag klageformularen med ned i butikken, eller send den som e-mail
  6. Mød op i butikken med en positiv attitude
  7. Husk at meddele Center for Klageløsning via ”Min sag”, hvis du og den erhvervsdrivende selv finder en fælles løsning
  8. Kontakt din sagsbehandler, hvis I ikke selv finder en løsning*
  9. Center for Klageløsning vil inden for 14 dage kontakte dig, hvis du og den erhvervsdrivende ikke selv har fundet en løsning i sagen

*Sagsbehandlerens kontaktoplysninger står i den e-mail, som du har modtaget sammen med klageformularen

Sidst opdateret: 28. marts 2017

Kunne du bruge siden?