Klageinstanser
Her finder en samlet liste over organisationer, der kan behandle eller rådgive i klagesager.
Gå til Advokatnævnet
12. april 2017
Hos Advokatnævnet kan du klage over en advokats adfærd, salær eller begge dele. Alle advokater i Danmark er underlagt Advokatnævnets kompetence.
Gå til Datatilsynet
Du skal kontakte Datatilsynet, hvis du vil klage over behandling af personoplysninger om dig. Det kan fx være, hvis du ikke får de oplysninger, du efter reglerne har krav på.
Gå til Klagenævnet for domænenavne
Klagenævnet for Domænenavne er et uafhængigt klagenævn, som behandler klager over forhold i forbindelse med registrering og anvendelse af domænenavne.
Gå til Disciplinærnævnet for Ejendomsmæglere
Disciplinærnævnet for Ejendomsmæglere er en uafhængig administrativ klageinstans, der behandler klager fra forbrugere over godkendte ejendomsmæglere.
Gå til Energistyrelsen
Energistyrelsen afgør klager over faglige og kvalitetsmæssige forhold vedrørende energimærkninger og andre ydelser udført af certificerede firmaer.
Gå til Finanstilsynet
Du kan klage til Finanstilsynet over fx pengeinstitutters og forsikringsselskabers tilsidesættelse af god pengeinstitutskik, forsikringsskik og kreditforeningsskik.
Gå til Forbruger Europa
20. juni 2017
Forbruger Europa kan hjælpe forbrugere, der overvejer eller allerede har handlet i andre EU-lande. Det gælder, uanset om det fx drejer sig om køb på nettet eller rejser.
Gå til Forbrugerrådet Tænk
Hvis du har et forbrugerpolitisk spørgsmål, kan du henvende dig til Forbrugerrådet Tænk. Forbrugerrådet Tænk yder desuden telefonisk vejledning til forbrugere.
Gå til Forsikringsoplysningen
Har du spørgsmål til din forsikring, fx din bilforsikring, indboforsikring, rejseforsikring eller ejerskifteforsikring, kan du kontakte Forsikringsoplysningen
Gå til Huslejenævn
Vil du klage over din husleje, er der i alle kommuner et huslejenævn, der afgør uenigheder mellem lejere og udlejere. Du kan læse mere på borger.dk.