Gå til resume Gå til indhold

Den offentlige forbrugerportal - Vi hjælper dig med råd, rettigheder og klager

Kend dine rettigheder

Ved du, at du altid har to års reklamationsret, når du handler i en butik? Det gælder uanset, om det er en fysisk butik eller en butik på nettet. Læs her, hvad du har ret til, når der opstår problemer.

 

Læs også om reglerne for fortrydelse, når du handler i en fysisk butik.  Så kan du undgå skuffelser, hvis butikken ikke vil tage varen retur.

 

Du kan også se, hvordan du kommer ud af et abonnement, og du kan prøve vores quiz om forbrugerrettigheder.

 

Tjek forbrugerleksikonet, hvis du er i tvivl om, hvad et ord betyder.

 

Læs også vores tema om e-handel

Læs mere

  • Videokanal: Interviews med unge

    Vi har interviewet en række unge og spurgt dem om, hvad de kender til blandt andet reklamationsret, fortrydelsesret og kopivarer. Se filmene her. 

  • Abonnementer - hvad er det?

    Et abonnement er en aftale, hvor du løbende får leveret et eller andet. Det kan være noget håndgribeligt som fx et blad eller noget mere svævende som fx et telefonabonnement, datingabonnement eller en streamingtjeneste. 

  • Quiz: Dine forbrugerrettigheder

    Ved du, hvilke regler der gælder hvis prisen for en mobiltelefon er højere end den, der står på skiltet? Og hvad gør du, hvis den holder op med at virke efter blot to måneder?


  • Reklamationsret - hvad betyder det?

    Det betyder, at du kan klage i de første to år, du har en vare, hvis det viser sig, at den har en fejl. 

  • Købeguide

    Undgå ærgrelser og fejlkøb. Brug et par minutter på at tjekke varen. Og gem bonen, så er du bedst stillet, hvis det alligevel var et fejlkøb, eller der er noget galt med varen. 

Gå til indhold