Gå til resume Gå til indhold

Den offentlige forbrugerportal - Vi hjælper dig med råd, rettigheder og klager

Har du styr på rejsen?

Ferier skal helst være ensbetydende med oplevelser, man husker for det gode. Derfor har forbrug.dk samlet en række artikler, der kan afhjælpe nogle af de problemer, man typisk støder på både før, under og efter rejsen. 

 

For hvad er vigtigt at tænke på, inden man bestiller flybilletten eller i stedet vælger pakkerejsen?

 

Eller hvad gør du, hvis flyet er forsinket, eller hotellet slet ikke lever op til det aftalte?

 

Læs det og meget mere i dette tema om rejser.

Læs mere

  • Booking-portal eller bureau, hvem klager du til?

    Når du køber rejser, overnatninger og billeje via en booking-portal eller et rejsebureau, skal du være opmærksom på, hvem du reelt indgår aftalen med. Det er den virksomhed, du har indgået aftalen med, du skal klage til, hvis noget går galt. 

  • WI-Fi på rejsen

    Hvis du gerne vil gå på trådløst internet med din mobiltelefon eller tablet på ferien, kan du spare på dataforbruget ved at koble dig på en Wi-Fi forbindelse. 

  • Hav styr på dine rejsepapirer

    Det er vigtigt, at du medbringer dokumentation for alt det, du har bestilt i forbindelse med din rejse. Har du handlet på nettet, kan det være en god idé at printe det nødvendige ud. Opbevar papirerne i din håndbagage, så du har dem ved hånden. 

  • Råd om køb af billige flyrejser

    Er du fleksibel med rejsetidspunkter og bestiller rejsen i god tid, kan der være penge at spare. 

Gå til indhold