Gå til resume Gå til indhold

Den offentlige forbrugerportal - Vi hjælper dig med råd, rettigheder og klager

Møbler

Se, hvad du har ret, hvis polstringen på sofaen er dårlig, eller hvis stolebenet knækker. Få råd i vores tema.


Se fx eksempler på typiske klager over møbler, og læs om dine chancer for at få medhold i en klagesag.


Se også, hvad der gælder, når prisen er nedsat, fordi møblet har en fejl.

Læs mere

  • Klager over møbler

    Har du købt et møbel, som du gerne vil klage over, skal du altid først kontakte sælger og forsøge at løse problemet selv. Du skal ikke gå uden om sælgeren og klage direkte til fabrikken eller leverandøren i håb om, at det vil give en bedre klagebehandling.

  • Møblet er årsag til skader på andre varer

    Hvis dit nye møbel laver skader på dit gulv eller tøj, kan du kræve erstatning. Har du for eksempel købt en rød lædersofa, der efterlader røde mærker på dit tøj, så kan du kræve kompensation for det ødelagte tøj.

  • Møbelgaranti

    Møbler kan være omfattet af Møbelgarantien ®, der er en garantiordning, som medlemmer af Danske Møbelhandlere har. Spørg din forretning, om de er omfattet af denne ordning.

 

Gå til indhold