Gå til resume Gå til indhold

Den offentlige forbrugerportal - Vi hjælper dig med råd, rettigheder og klager

Firmatjeksager

På Firmatjek kan du finde de virksomheder, som efter at have tabt en sag i Forbrugerklagenævnet, ikke har efterlevet afgørelsen. Forbrugerstyrelsen offentliggører nye navne hver anden måned. Her kan du se listen over alle aktuelle Firmatjeksager.

Gå til indhold

 

  • 18.11.2014
    Forbrugeren købte en CD/MP3-afspiller på den erhvervsdrivendes hjemmeside og annullerede købet to måneder efter, hvilket den erhvervsdrivende blev meddelt skriftlig. Forbrugeren mo ... 
  • 18.11.2014
    Forbrugeren købte en bas på den erhvervsdrivendes hjemmeside og annullerede købet 8 dage efter, hvilket den erhvervsdrivende skriftlig bekræftede samme dag. Forbrugeren modtog ikke ... 
  • 18.11.2014
    Forbrugeren købte en guitar og guitarcase på den erhvervsdrivendes hjemmeside. Da levering af varerne ikke var sket mere end 30 dage efter bestilling, ophævede forbrugeren det saml ... 
  • 18.11.2014
    Forbrugeren købte musikudstyr på den erhvervsdrivendes hjemmeside. 9 måneder efter bestilling krævede forbrugeren købesummen retur, da levering ikke var sket. Nævnet udtalte, at ud ... 
  • 18.11.2014
    Forbrugeren købte en guitar på den erhvervsdrivendes hjemmeside. Halvanden måned senere var levering ikke sket, hvorfor forbrugeren annullerede købet og krævede købesummen retur. E ... 
  • 18.11.2014
    Forbrugeren købte et digitalt klaver på den erhvervsdrivendes hjemmeside. 5 måneder senere var levering ikke sket og forbrugeren krævede ophævelse af købet. Nævnet vurderede, at fo ... 
  • 18.11.2014
    Knap 24 måneder efter levering, reklamerede forbrugeren over fejl på telefonens skærm, hvorfor telefonen blev indleveret til reparation. Mere end 2 måneder senere var telefonen ikk ... 
  • 18.11.2014
    Et år efter købet af en cykel, reklamerede forbrugeren over, at cyklens baghjul var løst. Forbrugeren betalte under protest for udskiftning af baghjulet og krævede efterfølgende be ... 
  • 18.11.2014
    Forbrugeren indleverede en jakke til rens. Ved udlevering reklamerede forbrugeren over, at jakken lugtede meget surt, og at den hvide farve, var blevet gul. Den erhvervsdrivende fo ... 
  • 18.11.2014
    Forbrugeren indleverede en skjorte til rens. Skjorten havde ved indleveringen pletter. Forbrugeren reklamerede efterfølgende over, at pletterne var blevet værre ved denne om-rens. ... 
  • 18.11.2014
    Forbrugeren indleverede to skjorter til rens og reklamerede efterfølgende over, at begge skjorter ved udlevering havde brune pletter og misfarvede områder. De sagkyndige vurderede, ... 
  • 16.09.2014
    Seks måneder efter købet af en brugt bil reklamerede forbrugeren over fejl på bilens bagbro. Den erhvervsdrivende afviste forbrugerens reklamation, hvorefter forbrugeren fik bagbro ... 
  • 16.09.2014
    Forbrugeren købte en pels og reklamerede efterfølgende over, at syningerne på pelsen var gået op. Forbrugeren oplevede samme problem 3 gange trods den erhvervsdrivendes reparations ... 
  • 16.09.2014
    I forbindelse med en rejse fra København til Cairo modtog forbrugeren efter ankomsten til Københavns Lufthavn ikke sin bagage. Forbrugeren krævede erstatning. Den erhvervsdrivende ... 
  • 22.07.2014
    Efter købet af en brugt bil, der var annonceret som nysynet, reklamerede forbrugeren over adskillige fejl. Bilen blev 4 måneder efter købet indkaldt til syn. Den sagkyndige anførte ... 
  • 22.07.2014
    Forbrugeren bestilte den 1. august 2012 et sæt tøj hos den erhvervsdrivende, som skulle bruge til et bryllup. Forbrugeren leverede selv materialerne, der skulle anvendes til sættet ... 
  • 22.07.2014
    Forbrugeren købte en el-cykel og havde efterfølgende el-cyklen til reparation med den samme fejl tre gange. Det sidste afhjælpningsforsøg strakte sig over ca. 5 måneder. Nævnet anf ... 
  • 20.05.2014
    Forbrugeren indleverede sin computer til den erhvervsdrivende med henblik på udskiftning af grafikkort. Den erhvervsdrivende oplyste forbrugeren om, at de ville kontakte forb ... 
  • 18.03.2014
    Forbrugeren købte en banjo på den erhvervsdrivendes hjemmeside og annullerede købet syv måneder efter, hvilket den erhvervsdrivende blev meddelt skriftlig. Forbrugeren modtog ikke ... 
  • 20.05.2014
    Efter køb af brilleglas, konstaterede forbrugeren, at glassene var ubrugbare, da forbrugeren kun kunne se klart med et øje af gangen. Sælgeren afviste forb ...