Gå til resume Gå til indhold

Den offentlige forbrugerportal - Vi hjælper dig med råd, rettigheder og klager

Firmatjeksager

På Firmatjek kan du finde de virksomheder, som efter at have tabt en sag i Forbrugerklagenævnet, ikke har efterlevet afgørelsen. Forbrugerstyrelsen offentliggører nye navne hver anden måned. Her kan du se listen over alle aktuelle Firmatjeksager.

Gå til indhold

 

  • 17.03.2015
    Forbrugeren købte et par briller, og reklamerede efterfølgende over ikke at kunne se med brillerne. Den sagkyndige vurderede, at brilleglassene var korrekt udmålt og korrekt tilpas ... 
  • 17.03.2015
    Forbrugeren indleverede sin skindfrakke til rens hos Erhvervsdrivende 1, og opdagede ved udlevering, at frakken havde fået varmeskader forneden. Erhvervsdrivende 1 afviste forbruge ... 
  • 17.03.2015
    Forbrugeren bestilte en kjole over den erhvervsdrivendes hjemmeside, og ønskede efterfølgende at fortryde købet, da kjolen ikke svarede til billedet på hjemmesiden. Den erhvervsdri ... 
  • 17.03.2015
    Via et socialmedie blev der indgået aftale om køb af hår/extensions samt påsætning. Der blev aftalt dato og pris for ydelsen, men den erhvervsdrivende mødte ikke op på den aftalte ... 
  • 17.03.2015
    Forbrugeren indleverede en ruskindsjakke til rensebehandling. Ved afhentning havde jakken ændret farve og stukturen i læderet var ændret fra blød og smidig til stiv. Den sagkyndige ... 
  • 17.03.2015
    Forbrugeren købte en guitar på den erhvervsdrivendes hjemmeside, og fortrød herefter købet inden levering var sket. Nævnet lagde til grund, at forbrugeren havde betalt for guitaren ... 
  • 17.03.2015
    Fem måneder efter levering af en jakke, reklamerede forbrugeren over fejl på jakkens trykknapper, lynlås samt syning under den ene arm. Forbrugeren indsendte jakken til den erhverv ... 
  • 20.01.2015
    Forbrugeren købte videooptagelser og fotografering i forbindelse med et bryllup, med efterfølgende levering af tre sæt printede billeder og et Luksus Panorama album. Forbrugeren mo ... 
  • 20.01.2015
    Forbrugeren købte fire returbilletter, hvor flyet på udrejsen blev aflyst. Da der var 10,5 time til næste afgang med samme flyselskab, bookede forbrugeren nye billetter hos et ande ... 
  • 20.01.2015
    Forbrugeren købte et kampagnetilbud på en måneds guldmedlemskab for 1 kr. på den erhvervsdrivendes hjemmeside. Efterfølgende konstaterede forbrugeren, at der var trukket 249 kr. fi ... 
  • 20.01.2015
    Forbrugeren havde modtaget ordrebekræftelse fra den erhvervsdrivende med aftale om flytning. Den erhvervsdrivende mødte ikke op på flyttedagen, hvorefter forbrugeren havde udgifter ... 
  • 20.01.2015
    Forbrugeren købte en monitor på den erhvervsdrivendes hjemmeside og annullerede en måned efter købet, hvilket den erhvervsdrivende skriftlig bekræftede samme dag. Forbrugeren modto ... 
  • 20.01.2015
    Forbrugeren købte en el-guitar på den erhvervsdrivendes hjemmeside og annullerede købet to måneder efter, hvilket den erhvervsdrivende blev meddelt skriftlig. Forbrugeren modtog ik ... 
  • 20.01.2015
    Forbrugeren købte en guitar og forstærker på den erhvervsdrivendes hjemmeside. Guitaren blev ikke leveret, hvorfor forbrugeren tilbageleverede forstærkeren efter aftale med erhverv ... 
  • 20.01.2015
    Forbrugeren købte en guitar på den erhvervsdrivendes hjemme, men trods gentagne rykkere fra forbrugeren, blev guitaren ikke leveret. Forbrugeren ophævede herefter købet, men modtog ... 
  • 20.01.2015
    Forbrugeren købte et keyboard på den erhvervsdrivendes hjemmeside. Forbrugeren fortrød købet inden levering var sket, men modtog efterfølgende ikke tilbagebetaling af købesummen. N ... 
  • 20.01.2015
    Forbrugeren bestilte telefonisk en taxa til 10 personer, men blev hentet og transporteret i en bus. Prisen for transport af 10 personer i en bus var dyrere end i en taxa, hvilket f ... 
  • 18.11.2014
    Forbrugeren indleverede to skjorter til rens og reklamerede efterfølgende over, at begge skjorter ved udlevering havde brune pletter og misfarvede områder. De sagkyndige vurderede, ... 
  • 18.11.2014
    Et år efter købet af en cykel, reklamerede forbrugeren over, at cyklens baghjul var løst. Forbrugeren betalte under protest for udskiftning af baghjulet og krævede efterfølgende be ... 
  • 18.11.2014
    Forbrugeren købte en golf el-trolley via en annonce på internettet. Forbrugeren reklamerede efterfølgende over, at opladeren til el-trolleyen var defekt. Den erhvervsdrivende sendt ...