Gå til resume Gå til indhold

Den offentlige forbrugerportal - Vi hjælper dig med råd, rettigheder og klager

Firmatjeksager

På Firmatjek kan du finde de virksomheder, som efter at have tabt en sag i Forbrugerklagenævnet, ikke har efterlevet afgørelsen. Forbrugerstyrelsen offentliggører nye navne hver anden måned. Her kan du se listen over alle aktuelle Firmatjeksager.

Gå til indhold

 

  • 19.04.2016
    Denne sag drejer sig om, hvorvidt forbrugerens køb af 6 stole, er mangelfuldt, og hvorvidt forbrugeren kan blive friholdt for betaling for rengøring af stolene. Forbrugeren har ... 
  • 16.02.2016
    Forbrugeren har oplyst, at han 20 måneder efter købet af et sofasæt reklamerede til den erhvervsdrivende, da der opstod 2 forskellige mangler. Den erhvervsdrivende afviste ... 
  • 16.02.2016
    9 måneder efter købet af en mobiltelefon reklamerede forbrugeren over, at telefonen opladede dårligt. Efter 2. reparationsforsøg kunne forbrugeren ikke komme i kontakt med den ... 
  • 19.04.2016
    Denne sag drejer sig om, hvorvidt forbrugeren er berettiget til at få købesummen retur for en ballonflyvning for 2 personer, da flyvningen ikke blev udført. Forbrugeren har krævet ... 
  • 17.11.2015
    Sagen drejer sig om, hvorvidt forbrugeren er berettiget til at hæve købet af en skænk. Forbrugeren har oplyst, at kort efter hun modtog skænken, konstaterede hun, at der var flere ... 
  • 16.02.2016
    Forbrugeren har oplyst, at der ved flytning af klaveret opstod skader i opgangen og på hendes klaver. Forbrugeren har krævet en erstatning på 7.033,50 kr. Den erhvervsdrivende ... 
  • 19.04.2016
    Denne sag drejer sig om, hvorvidt forbrugeren er berettiget til at få købesummen retur for en ballonflyvning for en person, da flyvningen ikke blev udført. Forbrugeren har krævet ... 
  • 17.11.2015
    Denne sag drejer sig om, hvorvidt den erhvervsdrivende er erstatningsansvarlig for bortkomst og beskadigelse af forbrugerens indbo i forbindelse med flytning og håndtering af ... 
  • 17.11.2015
    Forbrugeren har oplyst, at hun den 30. marts 2014 bestilte et legehus hos den erhvervsdrivende, som skulle specialbygges efter hendes ønsker. Den 14. april 2015 betalte ... 
  • 15.09.2015
    Forbrugeren indleverede en dundyne til vaskebehandling og da han skulle afhente den, fik han at vide, at den var blevet ødelagt under vaskebehandlingen, da den var for ... 
  • 17.11.2015
    Sagen drejer sig om køb af flybilletter og om opfyldelse af en forligsaftale. Forbrugeren har oplyst, at han bookede flybilletter til sin kone og søn gennem den erhvervsdrivende. ... 
  • 15.09.2015
    Forbrugeren bestilte et par sko på den erhvervsdrivende hjemmeside, men da forbrugeren modtog skoene, viste det sig, at det ikke var de sko hun havde bestilt. Forbrugeren ... 
  • 15.09.2015
    Forbrugerens og hendes 9 medrejsendes afgang var blevet aflyst som følge af dårligt vejr. De var i stedet for blevet tilbudt at få refunderet købssummen eller blive ombooket til ... 
  • 19.04.2016
    Denne sag drejer sig om, hvorvidt forbrugeren har indgået aftale om køb af to VIP-medlemskaber. Forbrugeren købte to gavekort på den erhvervsdrivendes ... 
  • 17.11.2015
    Denne sag drejer sig om, hvorvidt der er indgået en bindende aftale om tilbagebetaling af 6.500 kr. for manglende levering af et bord. Forbrugeren har oplyst, at hun købte et bord ... 
  • 17.11.2015
    Denne sag drejer sig om, hvorvidt den computer, forbrugeren har købt hos den erhvervsdrivende, er mangelfuld, og om forbrugeren på baggrund heraf kan hæve købet. Forbrugeren ... 
  • 15.09.2015
    Forbrugeren indgik en aftale med den erhvervsdrivende, om at flytning af hendes indbo. I forbindelse med flytningen klagede forbrugeren over, at hendes kommode og en skabslåge var ... 
  • 15.09.2015
    Forbrugeren havde igennem en formidler købt et værdibevis til permanent eyeliner hos den erhvervsdrivende. Dagen efter forbrugeren fik optegnet eyelineren, fandt hun ud af, at der ... 
  • 19.05.2015
    Forbrugeren bestilte en forstærker på den erhvervsdrivendes hjemmeside. Få dage efter afbestilte hun forstærkeren ved at sende en mail til den erhvervsdrivende. Nævnet lagde til ... 
  • 19.05.2015
    Forbrugeren modtog efter tilmelding i en kampagne, tilbud om en gratis babyfotografering. Hun fik tilsendt 14 billeder mod betaling af et depositum, hvorefter hun skulle vælge, ... 
Side
1 2
**** #################