Gå til resume Gå til indhold

Den offentlige forbrugerportal - Vi hjælper dig med råd, rettigheder og klager

Firmatjeksager

På Firmatjek kan du finde de virksomheder, som efter at have tabt en sag i Forbrugerklagenævnet, ikke har efterlevet afgørelsen. Forbrugerstyrelsen offentliggører nye navne hver anden måned. Her kan du se listen over alle aktuelle Firmatjeksager.

Gå til indhold

 

  • 20.01.2015
    Forbrugeren indleverede en grammofon til reparation. Forbrugeren reklamerede efterfølgende over fejl ved grammofonen. Den erhvervsdrivende foretog afhjælpning, hvorefter forbrugere ... 
  • 20.01.2015
    Forbrugeren købte fire returbilletter, hvor flyet på udrejsen blev aflyst. Da der var 10,5 time til næste afgang med samme flyselskab, bookede forbrugeren nye billetter hos et ande ... 
  • 20.01.2015
    Forbrugeren købte et kampagnetilbud på en måneds guldmedlemskab for 1 kr. på den erhvervsdrivendes hjemmeside. Efterfølgende konstaterede forbrugeren, at der var trukket 249 kr. fi ... 
  • 20.01.2015
    Forbrugeren havde modtaget ordrebekræftelse fra den erhvervsdrivende med aftale om flytning. Den erhvervsdrivende mødte ikke op på flyttedagen, hvorefter forbrugeren havde udgifter ... 
  • 20.01.2015
    Forbrugeren bestilte telefonisk en taxa til 10 personer, men blev hentet og transporteret i en bus. Prisen for transport af 10 personer i en bus var dyrere end i en taxa, hvilket f ... 
  • 20.01.2015
    Forbrugeren købte en monitor på den erhvervsdrivendes hjemmeside og annullerede en måned efter købet, hvilket den erhvervsdrivende skriftlig bekræftede samme dag. Forbrugeren modto ... 
  • 20.01.2015
    Forbrugeren købte en el-guitar på den erhvervsdrivendes hjemmeside og annullerede købet to måneder efter, hvilket den erhvervsdrivende blev meddelt skriftlig. Forbrugeren modtog ik ... 
  • 20.01.2015
    Forbrugeren købte et keyboard på den erhvervsdrivendes hjemmeside. Forbrugeren fortrød købet inden levering var sket, men modtog efterfølgende ikke tilbagebetaling af købesummen. N ... 
  • 20.01.2015
    Forbrugeren købte en guitar på den erhvervsdrivendes hjemme, men trods gentagne rykkere fra forbrugeren, blev guitaren ikke leveret. Forbrugeren ophævede herefter købet, men modtog ... 
  • 20.01.2015
    Forbrugeren købte en guitar og forstærker på den erhvervsdrivendes hjemmeside. Guitaren blev ikke leveret, hvorfor forbrugeren tilbageleverede forstærkeren efter aftale med erhverv ... 
  • 18.11.2014
    Forbrugeren købte en golf el-trolley via en annonce på internettet. Forbrugeren reklamerede efterfølgende over, at opladeren til el-trolleyen var defekt. Den erhvervsdrivende sendt ... 
  • 20.01.2015
    Forbrugeren købte videooptagelser og fotografering i forbindelse med et bryllup, med efterfølgende levering af tre sæt printede billeder og et Luksus Panorama album. Forbrugeren mo ... 
  • 18.11.2014
    Forbrugeren købte en CD/MP3-afspiller på den erhvervsdrivendes hjemmeside og annullerede købet to måneder efter, hvilket den erhvervsdrivende blev meddelt skriftlig. Forbrugeren mo ... 
  • 18.11.2014
    Forbrugeren købte en bas på den erhvervsdrivendes hjemmeside og annullerede købet 8 dage efter, hvilket den erhvervsdrivende skriftlig bekræftede samme dag. Forbrugeren modtog ikke ... 
  • 18.11.2014
    Forbrugeren købte en guitar og guitarcase på den erhvervsdrivendes hjemmeside. Da levering af varerne ikke var sket mere end 30 dage efter bestilling, ophævede forbrugeren det saml ... 
  • 18.11.2014
    Forbrugeren købte musikudstyr på den erhvervsdrivendes hjemmeside. 9 måneder efter bestilling krævede forbrugeren købesummen retur, da levering ikke var sket. Nævnet udtalte, at ud ... 
  • 18.11.2014
    Forbrugeren købte en guitar på den erhvervsdrivendes hjemmeside. Halvanden måned senere var levering ikke sket, hvorfor forbrugeren annullerede købet og krævede købesummen retur. E ... 
  • 18.11.2014
    Forbrugeren købte et digitalt klaver på den erhvervsdrivendes hjemmeside. 5 måneder senere var levering ikke sket og forbrugeren krævede ophævelse af købet. Nævnet vurderede, at fo ... 
  • 18.11.2014
    Knap 24 måneder efter levering, reklamerede forbrugeren over fejl på telefonens skærm, hvorfor telefonen blev indleveret til reparation. Mere end 2 måneder senere var telefonen ikk ... 
  • 18.11.2014
    Et år efter købet af en cykel, reklamerede forbrugeren over, at cyklens baghjul var løst. Forbrugeren betalte under protest for udskiftning af baghjulet og krævede efterfølgende be ...