Gå til resume Gå til indhold

Den offentlige forbrugerportal - Vi hjælper dig med råd, rettigheder og klager

Firmatjeksager

På Firmatjek kan du finde de virksomheder, som efter at have tabt en sag i Forbrugerklagenævnet, ikke har efterlevet afgørelsen. Forbrugerstyrelsen offentliggører nye navne hver anden måned. Her kan du se listen over alle aktuelle Firmatjeksager.

Gå til indhold

 

  • 16.09.2014
    Seks måneder efter købet af en brugt bil reklamerede forbrugeren over fejl på bilens bagbro. Den erhvervsdrivende afviste forbrugerens reklamation, hvorefter forbrugeren fik bagbro ... 
  • 16.09.2014
    Forbrugeren købte en pels og reklamerede efterfølgende over, at syningerne på pelsen var gået op. Forbrugeren oplevede samme problem 3 gange trods den erhvervsdrivendes reparations ... 
  • 16.09.2014
    Forbrugeren bestilte et gulvtæppe inkl. montering. I forbindelse med monteringen klagede forbrugeren over resultatet. Den erhvervsdrivende afviste forbrugerens krav under henvisnin ... 
  • 16.09.2014
    I forbindelse med en rejse fra København til Cairo modtog forbrugeren efter ankomsten til Københavns Lufthavn ikke sin bagage. Forbrugeren krævede erstatning. Den erhvervsdrivende ... 
  • 22.07.2014
    Efter købet af en brugt bil, der var annonceret som nysynet, reklamerede forbrugeren over adskillige fejl. Bilen blev 4 måneder efter købet indkaldt til syn. Den sagkyndige anførte ... 
  • 22.07.2014
    Forbrugeren bestilte den 1. august 2012 et sæt tøj hos den erhvervsdrivende, som skulle bruge til et bryllup. Forbrugeren leverede selv materialerne, der skulle anvendes til sættet ... 
  • 22.07.2014
    Forbrugeren købte en el-cykel og havde efterfølgende el-cyklen til reparation med den samme fejl tre gange. Det sidste afhjælpningsforsøg strakte sig over ca. 5 måneder. Nævnet anf ... 
  • 20.05.2014
    Forbrugeren indleverede sin computer til den erhvervsdrivende med henblik på udskiftning af grafikkort. Den erhvervsdrivende oplyste forbrugeren om, at de ville kontakte forb ... 
  • 18.03.2014
    Forbrugeren købte en banjo på den erhvervsdrivendes hjemmeside og annullerede købet syv måneder efter, hvilket den erhvervsdrivende blev meddelt skriftlig. Forbrugeren modtog ikke ... 
  • 20.05.2014
    Efter køb af brilleglas, konstaterede forbrugeren, at glassene var ubrugbare, da forbrugeren kun kunne se klart med et øje af gangen. Sælgeren afviste forb ... 
  • 20.05.2014
    Forbrugeren fik påsat hair extensions, hvorefter 8-9 hårtotter inden for de første 7 dage efter påsætningen faldt af. Forbrugeren reklamerede til den ... 
  • 20.05.2014
    Forbrugeren påpegede ved aftale om leasing af en bil, at bilen blev leveret med fejl samt leveret for sent. Sælgeren tilbød forbrugeren, at lave alle de fejl, de ... 
  • 20.05.2014
    Kort tid efter købet af gardiner og et rullegardin, reklamerede forbrugeren over, at gardinerne ikke var tilfredsstillende, idet de bl.a. bulede og strittede og at rull ... 
  • 20.05.2014
    Cirka 13 måneder efter købet af et par ridestøvler, reklamerede forbrugeren over, at lynlåsen i den ene støvle var gået i stykker. Sælg ... 
  • 20.05.2014
    Cirka 7 måneder efter købet af et vandhanefilter, reklamerede forbrugeren til sælger over en lækage på vandhanefilterets metalbeholder. Sælger ... 
  • 20.05.2014
    Kort efter købet af en brugt bil, reklamerede forbrugeren over fejl på motoren, hvilket forårsagede stort olieforbrug samt at bilens kilometertæller var ti ... 
  • 20.05.2014
    Forbrugeren købte en mobiltelefon på den erhvervsdrivendes hjemmeside. Forbrugeren forsøgte herefter at tilbagelevere mobiltelefonen i den erhvervsdrivendes fys ... 
  • 20.05.2014
    Først ved ophængning tre måneder efter købet af en lampe, reklamerede forbrugeren til sælgeren over, at lampen ikke virkede. Forbrugeren reklamerede ... 
  • 18.03.2014
    Forbrugeren købte en pladespiller på den erhvervsdrivendes hjemmeside og annullerede købet to måneder efter, hvilket den erhvervsdrivende blev meddelt skriftlig. Forbrugeren modtog ... 
  • 18.03.2014
    Forbrugeren købte en forstærker på den erhvervsdrivendes hjemmeside og annullerede købet tre uger efter, hvilket blev meddelt den erhvervsdrivende skriftligt. Forbrugeren modtog ik ...