Gå til resume Gå til indhold

Den offentlige forbrugerportal - Vi hjælper dig med råd, rettigheder og klager

Firmatjeksager

På Firmatjek kan du finde de virksomheder, som efter at have tabt en sag i Forbrugerklagenævnet, ikke har efterlevet afgørelsen. Forbrugerstyrelsen offentliggører nye navne hver anden måned. Her kan du se listen over alle aktuelle Firmatjeksager.

Gå til indhold

 

  • 19.05.2015
    Forbrugeren modtog efter tilmelding i en kampagne, tilbud om en gratis babyfotografering. Hun fik tilsendt 14 billeder mod betaling af et depositum, hvorefter hun skulle vælge, hvi ... 
  • 19.05.2015
    Forbrugeren købte flybilletter og fik kort tid efter oplyst, at flyselskabet var lukket, og at han måtte betale for flybilletterne igen, hvis han ønskede at rejse. Flyselskabet bes ... 
  • 19.05.2015
    Forbrugeren købte flybilletter og reklamerede tre måneder senere til flyselskabet over, at flybillerne ikke var leveret. Forbrugeren krævede herefter købesummen for flybilletterne ... 
  • 19.05.2015
    Forbrugeren købte fire flybilletter og benyttede herefter en af dem. Da hun kontaktede flyselskabet for at ændre udrejsedatoen for de tre andre flybilletter, modtog hun besked om, ... 
  • 19.05.2015
    Forbrugeren bestilte en forstærker på den erhvervsdrivendes hjemmeside. Få dage efter afbestilte hun forstærkeren ved at sende en mail til den erhvervsdrivende. Nævnet lagde til gr ... 
  • 19.05.2015
    Forbrugeren indgik aftale om flytning og reklamerede efterfølgende over, at støvsugeren ikke ville starte. Støvsugeren virkede om morgenen inden flytningen. Fem dage senere blev en ... 
  • 19.05.2015
    Forbrugeren havde indgået aftale om flytning. I forbindelse med flytningen blev en skabslåge og en kommode beskadiget. Flyttefirmaet oplyste overfor forbrugeren, at hun kunne købe ... 
  • 07.05.2015
    Forbrugeren oplevede kort tid efter levering problemer med computerens grafikkort. Den erhvervsdrivende afviste, at der var fejl ved computeren og mente fejlen kunne være selvforsk ... 
  • Forbrugeren købte flybilletter, og blev en uge senere ved indtjekning i lufthavnen oplyst om, at der ikke fandtes en gyldig billet. Flyselskabet bestred ikke forbrugerens krav, men ... 
  • 17.03.2015
    Forbrugeren købte et par briller, og reklamerede efterfølgende over ikke at kunne se med brillerne. Den sagkyndige vurderede, at brilleglassene var korrekt udmålt og korrekt tilpas ... 
  • 17.03.2015
    Forbrugeren indleverede sin skindfrakke til rens hos Erhvervsdrivende 1, og opdagede ved udlevering, at frakken havde fået varmeskader forneden. Erhvervsdrivende 1 afviste forbruge ... 
  • 17.03.2015
    Via et socialmedie blev der indgået aftale om køb af hår/extensions samt påsætning. Der blev aftalt dato og pris for ydelsen, men den erhvervsdrivende mødte ikke op på den aftalte ... 
  • 17.03.2015
    Forbrugeren indleverede en ruskindsjakke til rensebehandling. Ved afhentning havde jakken ændret farve og stukturen i læderet var ændret fra blød og smidig til stiv. Den sagkyndige ... 
  • 17.03.2015
    Forbrugeren købte en guitar på den erhvervsdrivendes hjemmeside, og fortrød herefter købet inden levering var sket. Nævnet lagde til grund, at forbrugeren havde betalt for guitaren ... 
  • 17.03.2015
    Fem måneder efter levering af en jakke, reklamerede forbrugeren over fejl på jakkens trykknapper, lynlås samt syning under den ene arm. Forbrugeren indsendte jakken til den erhverv ... 
  • 20.01.2015
    Forbrugeren købte videooptagelser og fotografering i forbindelse med et bryllup, med efterfølgende levering af tre sæt printede billeder og et Luksus Panorama album. Forbrugeren mo ... 
  • 20.01.2015
    Forbrugeren købte fire returbilletter, hvor flyet på udrejsen blev aflyst. Da der var 10,5 time til næste afgang med samme flyselskab, bookede forbrugeren nye billetter hos et ande ... 
  • 20.01.2015
    Forbrugeren købte et kampagnetilbud på en måneds guldmedlemskab for 1 kr. på den erhvervsdrivendes hjemmeside. Efterfølgende konstaterede forbrugeren, at der var trukket 249 kr. fi ... 
  • 20.01.2015
    Forbrugeren havde modtaget ordrebekræftelse fra den erhvervsdrivende med aftale om flytning. Den erhvervsdrivende mødte ikke op på flyttedagen, hvorefter forbrugeren havde udgifter ... 
  • 20.01.2015
    Forbrugeren købte en monitor på den erhvervsdrivendes hjemmeside og annullerede en måned efter købet, hvilket den erhvervsdrivende skriftlig bekræftede samme dag. Forbrugeren modto ...