Gå til resume Gå til indhold

Den offentlige forbrugerportal - Vi hjælper dig med råd, rettigheder og klager

Firmatjeksager

På Firmatjek kan du finde de virksomheder, som efter at have tabt en sag i Forbrugerklagenævnet, ikke har efterlevet afgørelsen. Forbrugerstyrelsen offentliggører nye navne hver anden måned. Her kan du se listen over alle aktuelle Firmatjeksager.

Gå til indhold

 

  • 17.11.2015
    Sagen drejer sig om, hvorvidt forbrugeren er berettiget til at hæve købet af en skænk. Forbrugeren har oplyst, at kort efter hun modtog skænken, konstaterede hun, at der var flere ... 
  • 17.11.2015
    Denne sag drejer sig om, hvorvidt den erhvervsdrivende er erstatningsansvarlig for bortkomst og beskadigelse af forbrugerens indbo i forbindelse med flytning og håndtering af ... 
  • 17.11.2015
    Forbrugeren har oplyst, at hun den 30. marts 2014 bestilte et legehus hos den erhvervsdrivende, som skulle specialbygges efter hendes ønsker. Den 14. april 2015 betalte ... 
  • 15.09.2015
    Forbrugeren indleverede en dundyne til vaskebehandling og da han skulle afhente den, fik han at vide, at den var blevet ødelagt under vaskebehandlingen, da den var for ... 
  • 17.11.2015
    Sagen drejer sig om køb af flybilletter og om opfyldelse af en forligsaftale. Forbrugeren har oplyst, at han bookede flybilletter til sin kone og søn gennem den erhvervsdrivende. ... 
  • 15.09.2015
    Forbrugeren bestilte et par sko på den erhvervsdrivende hjemmeside, men da forbrugeren modtog skoene, viste det sig, at det ikke var de sko hun havde bestilt. Forbrugeren ... 
  • 15.09.2015
    Forbrugerens og hendes 9 medrejsendes afgang var blevet aflyst som følge af dårligt vejr. De var i stedet for blevet tilbudt at få refunderet købssummen eller blive ombooket til ... 
  • 17.11.2015
    Denne sag drejer sig om, hvorvidt der er indgået en bindende aftale om tilbagebetaling af 6.500 kr. for manglende levering af et bord. Forbrugeren har oplyst, at hun købte et bord ... 
  • 17.11.2015
    Denne sag drejer sig om, hvorvidt den computer, forbrugeren har købt hos den erhvervsdrivende, er mangelfuld, og om forbrugeren på baggrund heraf kan hæve købet. Forbrugeren ... 
  • 15.09.2015
    Forbrugeren indgik en aftale med den erhvervsdrivende, om at flytning af hendes indbo. I forbindelse med flytningen klagede forbrugeren over, at hendes kommode og en skabslåge var ... 
  • 15.09.2015
    Forbrugeren havde igennem en formidler købt et værdibevis til permanent eyeliner hos den erhvervsdrivende. Dagen efter forbrugeren fik optegnet eyelineren, fandt hun ud af, at der ... 
  • 19.05.2015
    Forbrugeren bestilte en forstærker på den erhvervsdrivendes hjemmeside. Få dage efter afbestilte hun forstærkeren ved at sende en mail til den erhvervsdrivende. Nævnet lagde til ... 
  • 19.05.2015
    Forbrugeren modtog efter tilmelding i en kampagne, tilbud om en gratis babyfotografering. Hun fik tilsendt 14 billeder mod betaling af et depositum, hvorefter hun skulle vælge, ... 
  • 17.11.2015
    Sagen drejer sig om, hvorvidt farvning af hår er mangelfuld og om der kan kræves erstatning for udbedring af skaderne på forbrugerens hår. Forbrugeren har oplyst, at hendes hår, ... 
  • 17.11.2015
    Denne sag drejer sig om, hvorvidt en påsætning af ekstensions er mangelfuld, og om forbrugeren er berettiget til at få købesummen tilbagebetalt. Efter forbrugeren fik ekstensions ... 
  • 19.05.2015
    Forbrugeren købte fire flybilletter og benyttede herefter en af dem. Da hun kontaktede flyselskabet for at ændre udrejsedatoen for de tre andre flybilletter, modtog hun besked om, ... 
  • 17.11.2015
    Denne sag drejer sig om, hvorvidt forbrugeren er berettiget til at hæve købet af en kat, der blev aflivet på grund af sygdom, og hvorvidt de er berettiget til erstatning for ... 
  • 15.09.2015
    Efter at have købt cyklen, opdagede forbrugeren en revne i stellet på saddelrøret, hvilket han reklamerede over. Den erhvervsdrivende bestilte herefter et nyt stel, men i en anden ... 
  • 17.11.2015
    Denne sag drejer sig om, hvorvidt forbrugeren kan få erstatning for en invalidescooter, der er forsvundet under transport. Forbrugeren har efter bestilling af transport af ... 
  • 17.03.2015
    Forbrugeren indleverede en ruskindsjakke til rensebehandling. Ved afhentning havde jakken ændret farve og stukturen i læderet var ændret fra blød og smidig til stiv. Den ... 
Side
1 2
**** #################