Gå til resume Gå til indhold

Artikler

Her kan du se de nyeste artikler på forbrug.dk. De er sorteret, så de senest opdaterede ligger øverst, men du kan bruge søgefeltet, hvis du leder efter artikler om specifikke emner.  

Gå til indhold
  • Gode råd når du køber kæledyr
    Tænker du på at købe et kæledyr fx en hund eller kat, er der en række forhold, du skal være opmærksom på. 
  • En eller flere banker?
    Det kan være en fordel at have mere end én bank. Har du to banker, har du også adgang til to bankers rådgivere – ekspedienter - og dermed flere mulig ... 
  • Hvis du fortryder dit dealkøb
    Når du handler på nettet, har du som udgangspunkt 14 dages fortrydelsesret. Hvis du fortryder dit dealkøb, gælder der forskellige regler for din ret til at ... 
  • Gode råd om deals
    Før du køber en deal, er det værd at studere tilbuddet lidt nærmere. Er prisen passende, og kan du nå at bruge dealbeviset, før det udl& ... 
  • Hvad er en deal?
    En deal er et tilbud, der er tidsbegrænset, og som giver dig rabatter til fx butikker, restauranter, hoteller eller oplevelser. 
  • Deals og klageinstanser
    Kan du ikke komme overens med dealsitet eller den virksomhed, der skal levere dealen, kan du klage til Forbrugerklagenævnet eller et andet godkendt ankenævn. Forbrugero ... 
  • Har du købt deals, du ikke fik brugt?
    Den aftalte deal skal ofte afvikles på bestemte dage eller inden for et begrænset tidsrum. Et dealbevis er gyldigt i tre år, hvis der ikke er aftalt en kortere fr ... 
  • Gode råd til børn, unge og deres forældre om abonnementer
    Følg de gode råd om at tegne abonnementer på in-app køb og andre typer abonnementer. 
  • Fejl i betræk og syning
    Visse fejl i syninger og betræk kan være en fejl i materialet og derfor en mangel, du kan klage over. 
  • Fortryde købet
    Hvis butikken skilter med, at varen kan returneres eller ombyttes, eller hvis du har en skriftlig aftale med sælger om dette, kan du fortryde købet inden for rammerne af den på ... 
  • Møbelgaranti
    Møbler kan være omfattet af Møbelgarantien ®, der er en garantiordning, som medlemmer af Danske Møbelhandlere har. Spørg din forretning, om de ... 
  • Møblet kan ikke samles
    Kend dine rettigheder, hvis der mangler dele i møbelpakken, eller hvis møblet ser anderledes ud end i butikken. 
  • Møblet er nedsat i pris på grund af fejl
    Hvis du køber en vare, der er nedsat på grund af en fejl, skal butikken oplyse dig om, hvilke fejl og mangler der eventuelt har medført et nedslag i prisen. Det ... 
  • Ombetrækning og afsyring
    Ombetrækning og afsyring skal foretages fagmæssigt korrekt. Ellers kan det ved en klagesag blive vurderet, at arbejdet ikke har nogen værdi for dig, og at du derf ... 
  • Polstringen falder sammen
    Når du sidder i din sofa, kan der efter noget tid opstå en fordybning/sætning i polstringen. Det er meget normalt og ikke nødvendigvis grundlag for en klag ... 
  • Rengøring af møbler
    Det er altid en god ide at tale med sælgeren om rens, vask og vedligeholdelse af betrækket, før du stopper det i vaskemaskinen eller afleverer det til et renseri ... 
  • Ændring i udseende, falmning og tilsmudsning
    Læs om dine rettigheder, når træet ændrer udseende i uacceptabel grad, eller når betrækket falmer i farven eller bliver tilsmudset.  
  • Prisen på udsalgsmøbler
    Hvis et møbel bliver sat på udsalg med en annonceret før- og efterpris, skal udsalgsprisen reelt være lavere end den pris, varen tidligere har været sat til salg til.  
  • Værd at vide om klager over møbler
    Har du købt et møbel, som du gerne vil klage over, skal du altid først kontakte sælger og forsøge at løse problemet selv. Du skal ikke gå uden om sælgeren og klage direkte til ... 
  • Klippekortet i Hovedstadsområdet
    I hovedstadsområdet har DSB, Movia og Metroselskabet forlænget klippekortene. Det betyder, at du kan stadig købe klippekort frem til 9. februar 2015. D ...