Gå til resume Gå til indhold

Artikler

Her kan du se de nyeste artikler på forbrug.dk. De er sorteret, så de senest opdaterede ligger øverst, men du kan bruge søgefeltet, hvis du leder efter artikler om specifikke emner.  

Gå til indhold
  • Gode råd til børn, unge og deres forældre om abonnementer
    Følg de gode råd om at tegne abonnementer på in-app køb og andre typer abonnementer. 
  • Klippekortet i Hovedstadsområdet
    I hovedstadsområdet har DSB, Movia og Metroselskabet forlænget klippekortene. Det betyder, at du kan stadig købe klippekort frem til 9. februar 2015. D ... 
  • Fejl i betræk og syning
    Visse fejl i syninger og betræk kan være en fejl i materialet og derfor en mangel, du kan klage over. 
  • Fortryde købet
    Hvis butikken skilter med, at varen kan returneres eller ombyttes, eller hvis du har en skriftlig aftale med sælger om dette, kan du fortryde købet inden for rammerne af den på ... 
  • Møbelgaranti
    Møbler kan være omfattet af Møbelgarantien ®, der er en garantiordning, som medlemmer af Danske Møbelhandlere har. Spørg din forretning, om de ... 
  • Møblet kan ikke samles
    Kend dine rettigheder, hvis der mangler dele i møbelpakken, eller hvis møblet ser anderledes ud end i butikken. 
  • Møblet er nedsat i pris på grund af fejl
    Hvis du køber en vare, der er nedsat på grund af en fejl, skal butikken oplyse dig om, hvilke fejl og mangler der eventuelt har medført et nedslag i prisen. Det ... 
  • Ombetrækning og afsyring
    Ombetrækning og afsyring skal foretages fagmæssigt korrekt. Ellers kan det ved en klagesag blive vurderet, at arbejdet ikke har nogen værdi for dig, og at du derf ... 
  • Polstringen falder sammen
    Når du sidder i din sofa, kan der efter noget tid opstå en fordybning/sætning i polstringen. Det er meget normalt og ikke nødvendigvis grundlag for en klag ... 
  • Rengøring af møbler
    Det er altid en god ide at tale med sælgeren om rens, vask og vedligeholdelse af betrækket, før du stopper det i vaskemaskinen eller afleverer det til et renseri ... 
  • Ændring i udseende, falmning og tilsmudsning
    Læs om dine rettigheder, når træet ændrer udseende i uacceptabel grad, eller når betrækket falmer i farven eller bliver tilsmudset.  
  • Prisen på udsalgsmøbler
    Hvis et møbel bliver sat på udsalg med en annonceret før- og efterpris, skal udsalgsprisen reelt være lavere end den pris, varen tidligere har været sat til salg til.  
  • Værd at vide om klager over møbler
    Har du købt et møbel, som du gerne vil klage over, skal du altid først kontakte sælger og forsøge at løse problemet selv. Du skal ikke gå uden om sælgeren og klage direkte til ... 
  • Hvad kan du have ret til, hvis der er fejl på barnevognen?
    Det er afgørende, om fejlen eller årsagen til fejlen, har været til stede ved leveringen. Læs, hvad du muligvis kan forlange, hvis der er en fejl på barnevognen.  
  • Kontakt Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
    Du har forskellige muligheder for at kontakte os afhængig af, hvad dit ærinde er. Skriftlige henvendelser kan sendes med posten eller som sikker email. Hvis du har ... 
  • 5 gode råd om gavekort
    Mange gavekort bliver aldrig indløst. Hvis de er for besværlige at bruge, bliver de måske lagt væk og bliver glemt eller bliver væk. Når et gavekortet er udløbet er pengene spi ... 
  • Klag online
    Vil du klage over en vare eller serviceydelse købt hos en erhvervsdrivende, kan du starte din klagesag online. Med Klag online kan du undersøge, om du har en sag, Forbrugerklag ... 
  • Vælg en synshal
    Du kan frit vælge synshal, og da prisen på et syn kan variere en del, kan det betale sig at undersøge markedet, før du bestiller. 
  • Moms og told når du handler i udlandet
    Når du handler i udlandet, skal du være opmærksom på, at der kan komme udgifter ud over selve varen og forsendelsen. Hvor meget der løber på, afhænger af, hvad du køber, og hvi ... 
  • Undgå at gå i abonnementsfælder
    Se, hvilke oplysninger du skal have før et køb.