Gå til resume Gå til indhold

Artikler

Her kan du se de nyeste artikler på forbrug.dk. De er sorteret, så de senest opdaterede ligger øverst, men du kan bruge søgefeltet, hvis du leder efter artikler om specifikke emner.  

Gå til indhold
  • Når du klager - Hvad dækker?
    Hvad er forskellen på reklamationsret og garanti? Og hvad dækker en tillægsforsikring. Se mere i denne grafik. 
  • Få overblik over din økonomi, når du flytter hjemmefra
    Når du flytter hjemmefra, står du selv med ansvaret for at få din egen privatøkonomi til at hænge sammen. Penge- og Pensionspanelet har samlet en guide til at få styr på din øk ... 
  • Når du selv vælger en reparatør
    Hvis du selv er skyld i, at dit elektroniske produkt går i stykker, kan du frit vælge, hvem der skal reparere skaden. Har du en tillægsforsikring eller serviceaft ... 
  • Købelov eller forsikring
    Hvis der viser sig fejl ved din vare inden for de første to år efter leveringen, skal du altid klage til forhandleren. 
  • Genopladelige batterier
    Da batteriet er en almindelig sliddel, kan du ikke altid forvente at det holder lige så længe som resten af apparatet. Derfor er det ikke ualmindeligt, at du må k ... 
  • Skærmproblemer
    Årsager til skærmproblemer i elektroniske produkter kan være åbenlyse, som fx hvis skærmen går i stykker ved slag eller stød, eller de ka ... 
  • Softwareproblemer
    Software i elektroniske produkter fungerre fra købstidspunktet. Softwarefejl kan gøre computeren, mobiltelefonen eller GPS’en ubrugelig eller udgøre sikk ... 
  • Typiske fejl: Computere
    Der kan opstå fejl på din computer. Dine rettigheder afhænger af, hvad fejlen skyldes. Fx om den er opstået som følge af forkert brug, eller om det f ... 
  • Typiske fejl: Fladskærme
    Der kan opstå fejl på din fladskærm. Dine rettigheder afhænger af, hvad fejlen skyldes. Fx om den er opstået som følge af forkert brug, eller o ... 
  • Typiske fejl: Kameraer
    Der kan opstå fejl på dit kamera. Dine rettigheder afhænger af, hvad fejlen skyldes. Fx om den er opstået som følge af forkert brug, eller om det er ... 
  • Typiske fejl: Mobiltelefoner
    Der kan opstå fejl på din mobiltelefon. Dine rettigheder afhænger af, hvad fejlen skyldes, og om den var til stede på leveringstidspunktet. Det har ogs&arin ... 
  • Tjek gebyrerne når du køber flybillet
    Flyselskabet eller rejsebureauet kan opkræve et gebyr, fx hvis du vil ændre det navn, der står på din flybillet. Tjek altid gebyrerne, inden du køber ... 
  • Køb af elektronik på afbetaling
    Flere butikker tilbyder, at du kan købe elektronisk udstyr på afbetaling. Vær opmærksom på, at det samlet kan blive dyrere for dig, end hvis du betal ... 
  • Køb af brugt elektronik
    Vurdér, om det kan betale sig for dig at købe det elektroniske udstyr brugt. Se blandt andet på prisen og alderen på varen. Du har de samme rettigheder, s ... 
  • Butik eller nettet?
    Her kan du se en liste over fordele og ulemper ved at købe elektronisk udstyr i henholdsvis butikker og på nettet. 
  • Demovarer og elektronik
    Du kan muligvis få et afslag i prisen, hvis du køber en såkaldt demovare, der har været udstillet i butikken. Kig efter fysiske skader eller andet slid p&a ... 
  • Gode råd - inden du køber elektronik
    Her får du gode råd til, hvad du kan overveje, før du køber elektronik.  
  • Butikkens oplysningspligt - elektronik
    Både butikken og netbutikken har pligt til at give dig en række oplysninger om det elektroniske udstyr, inden du køber det. 
  • Parallelimporteret elektronik
    Der kan måske være penge at spare ved at købe parallelimporteret elek-tronik. Men tænk dig om, inden du gør det. Producentgarantien følger ik ... 
  • Tillægsforsikringer
    Inden du køber en tillægsforsikring, så undersøg, hvad de forsikringer, du allerede har, dækker. Køber du en tillægsforsikring, så ...