Gå til resume Gå til indhold

Den offentlige forbrugerportal - Vi hjælper dig med råd, rettigheder og klager

Artikler

Her kan du se de nyeste artikler på forbrug.dk. De er sorteret, så de senest opdaterede ligger øverst, men du kan bruge søgefeltet, hvis du leder efter artikler om specifikke emner.  

Gå til indhold
  • Din nuværende aftale behøver ikke være den bedste. Husk, at et leverandørskifte ofte kan lede til noget bedre. Se Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens ... 
  • Simple markeder er markeder, hvor man ikke er knyttet til en bestemt virksomhed. Identiske produkter eller ydelser kan typisk fås hos flere forhandlere.  
  • Hvis du ikke kan få den bedste pris hos din nuværende leverandør – så find en anden. På nogle markeder er det nemt at skifte, på andre ... 
  • Her kan du se, hvordan andre forbrugeren har overvejet at skifte selskab.  
  • Se, hvordan andre skifter mobilselskab og få råd til, hvad du selv skal overveje, før du skifter selskab.  
  • Det kan altid betale sig at prøve at forhandle for at opnå en bedre pris eller et bedre tilbud. 70-80 % af de, der forhandler, vil typisk have held med det.  
  • Et kompliceret marked er typisk et marked, hvor man binder sig til en aftale i kortere eller længere tid. Det er også et marked, hvor der i den enkelte aftale skal ... 
  • Der er mange muligheder, når du skal tjekke, hvor du får den bedste vare eller ydelse til den bedste pris. Her er nogle idéer til at komme i gang.  
  • De halvsvære markeder er kendetegnet ved, at vi ofte vælger den leverandør, vi har et godt forhold til. Når vi skal have bilen på værksted, ... 
  • Se, hvordan andre skifter forsikring og få råd til, hvad du selv skal overveje, før du skifter selskab.  
  • Når der sker en flykonkurs, er det vigtigt for dig, at have styr på dine rettigheder og muligheder. Der kan være forskel på, om du allerede er rejst ... 
  • Ønsker du at vide mere om købelovens regler, e-handel eller andre forbrugerforhold, så søg først på forbrug.dk  
  • Se, hvordan andre skifter bank og få råd til, hvad du selv skal overveje, før du skifter.  
  • I dagtimerne har du også mulighed for at chatte med hotlinen. Her kan du spørge ind til dit helt specifikke problem.  
  • Forbrug.dk tilpasser sig automatisk til din skærmstørrelse. uanset om du sidder med en smartphone eller en tablet i hånden.  
  • Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hotline er også åben for erhvervsdrivende. Hotlinen kan vejlede om, hvilke rettigheder du og din kunde har – og ikke har. ... 
  • Har du et konkret spørgsmål så prøv Forbrugerhotlinen, som ligger på forbrug.dk. Her finder du svar på en lang række af de hyppigst ... 
  • Forbrugerombudsmandens tema om e-handel guider dig som erhvervsdrivende gennem dine rettigheder og pligter over for forbrugeren ved køb og salg i din ... 
  • Fra 1. juli 2015 kan alle rejsende med en dansk hjemrejsedestination få hjælp til at komme hjem til Danmark, hvis flyselskabet går konkurs under rejsen. 
  • Rejsekortet er et billetsystem, der kan bruges i bus, tog og Metro. Med rejsekortet samler landets forskellige trafikselskaber, takstområder, billetsystemer og ...