Gå til resume Gå til indhold

Artikler

Her kan du se de nyeste artikler på forbrug.dk. De er sorteret, så de senest opdaterede ligger øverst, men du kan bruge søgefeltet, hvis du leder efter artikler om specifikke emner.  

Gå til indhold
  • Klag online
    Vil du klage over en vare eller serviceydelse købt hos en erhvervsdrivende, kan du starte din klagesag online. Med Klag online kan du undersøge, om du har en sag, Forbrugerklag ... 
  • Vælg en synshal
    Du kan frit vælge synshal, og da prisen på et syn kan variere en del, kan det betale sig at undersøge markedet, før du bestiller. 
  • Moms og told når du handler i udlandet
    Når du handler i udlandet, skal du være opmærksom på, at der kan komme udgifter ud over selve varen og forsendelsen. Hvor meget der løber på, afhænger af, hvad du køber, og hvi ... 
  • Undgå at gå i abonnementsfælder
    Se, hvilke oplysninger du skal have før et køb. 
  • Gode råd om konkurrencer på nettet
    Konkurrencer på nettet kan lokke med præmier som gratis tablets eller biografbilletter. Men tænk dig godt om, inden du deltager. Og stil dig selv følgende ... 
  • NFC – Near Field Communication
    NFC-teknologi gør det muligt for dig at betale for en vare eller ydelse ved at holde din mobiltelefon eller betalingskort mod en terminal i butikken. Det er dog en foruds&ae ... 
  • Sådan fungerer markedet
    Den 1. januar 2013 trådte en ændring af lov om elforsyning i kraft. Det betyder, at du fremover i højere grad kan have gavn af at tjekke prisen på el. 
  • Det risikerer du: abonnement
    Deltager du i en konkurrence på nettet, risikerer du – uden at vide det - at blive tilmeldt et abonnement. 
  • Sådan er markederne for el og gas opbygget
    Skal du skifte el- eller gasleverandør, er det en god idé, at du på forhånd har et indblik i, hvordan markederne er opbygget. Her får du svar p&arin ... 
  • Fortrydelsesfristen – sådan beregnes den
    Din fortrydelsesfrist er 14 dage, men hvordan de 14 dage beregnes er forskelligt, afhængig af, hvad du har købt, og hvordan du får det leveret. 
  • Får du en opkrævning i kølvandet på prøvepakken?
    Hvis du får en opkrævning fra firmaet, eller der bliver trukket betaling fra din konto, skal du straks reagere, hvis du ikke mener, at du skal betale. 
  • 10 gode råd om autoreparationer
    Der er flere ting, du skal være opmærksom på, når du skal have repareret din bil. Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen har samlet ti gode råd, som du ka ... 
  • Kender du prisen på Betalingsservice?
    Det er hurtigt og nemt at betale sin forsikring eller fitnessabonnement via Betalingsservice. Men prisen for de automatiske betalinger kan variere. Her kan du læse mere om, hva ... 
  • Fugt
    Fugt er en usynlig fjende, der kan snige sig ind i din mobiltelefon eller i andet elektronik og gøre stor skade. Se, hvordan du kan forebygge fugtskader, og hvad du skal v&a ... 
  • Force Majeure og flyrejser
    Force majeure betyder ”større styrke” og vil normalt tolkes som en hændelse, ingen umiddelbart er herre over. Det vil typisk være usædvanlige vejrforhold, naturkatastrofer, kri ... 
  • Gode råd når du er på loppemarked eller festival
    Med Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens syv gode råd i hånden er du godt klædt på til at handle på sommerens loppemarkeder og festivaler. 
  • Ingen kvittering - intet bevis
    Din kvittering er dit bevis på din handel. Salgsforholdene på loppemarkeder og festivaler er ofte meget uformelle, og det kan være svært at få en kvit ... 
  • Ombytning – hvad er det?
    Det er ombytning, når den vare, du har købt, har en fejl, som sælgeren er ansvarlig for, og du får leveret en ny vare. Den nye vare, du får leveret, skal være magen til den, du ... 
  • Når du klager - Hvad dækker?
    Hvad er forskellen på reklamationsret og garanti? Og hvad dækker en tillægsforsikring. Se mere i denne grafik. 
  • Få overblik over din økonomi, når du flytter hjemmefra
    Når du flytter hjemmefra, står du selv med ansvaret for at få din egen privatøkonomi til at hænge sammen. Penge- og Pensionspanelet har samlet en guide til at få styr på din øk ...