Gå til resume Gå til indhold

Den offentlige forbrugerportal - Vi hjælper dig med råd, rettigheder og klager

Artikler

Her kan du se de nyeste artikler på forbrug.dk. De er sorteret, så de senest opdaterede ligger øverst, men du kan bruge søgefeltet, hvis du leder efter artikler om specifikke emner.  

Gå til indhold
  • Det er vigtigt, at du medbringer dokumentation for alt det, du har bestilt i forbindelse med din rejse. Har du handlet på nettet, kan det være en god idé at ... 
  • Har du flere betalingskort, er det ikke helt ligegyldigt, hvilket kort du vælger, når rejsen skal betales. Nogle kort giver dig fx mulighed for at få pengene ... 
  • Som udgangspunkt skal alle gebyrer, der er nødvendige for at gennemføre rejsen, være inkluderet i den pris, du får oplyst på selskabets ... 
  • Er du utilfreds med noget under rejsen, skal du straks kontakte rejsearrangøren eller den virksomhed, du har handlet med, så han har mulighed for at løse ... 
  • Ingen kan gardere sig 100 % mod voldsomt vejr eller terror på rejsen. Men du kan holde dig orienteret om forholdene på dit rejsemål og få hjælp fra ... 
  • Hvis rejsen ikke er gået efter planen, eller du fik stillet noget i udsigt, du ikke har fået, kan du ofte klage, hvis du ikke har fået hjælp mens du var ... 
  • Hvis du gerne vil gå på trådløst internet med din mobiltelefon eller tablet på ferien, kan du spare på dataforbruget ved at koble dig på ... 
  • Det kan være svært at sammenligne priser på flyrejser, da det typisk ikke er den totale rejsepris, du får oplyst. Oveni den oplyste pris kan komme gebyrer ... 
  • Er du fleksibel med rejsetidspunkter og bestiller rejsen i god tid, kan der være penge at spare.  
  • Når du køber rejser, overnatninger og billeje via en booking-portal eller et rejsebureau, skal du være opmærksom på, hvem du reelt indgår ... 
  • Det kan give en god følelse af frihed, når man selv sammensætter sin egen individuelle rejse, men en pakkerejse eller charterrejse kan være et praktisk, ... 
  • Hvis en forening eller en udlejer ønsker at opretholde en mulighed for fælles tv-modtagelse, kan udgifter til drift og vedligeholdelse af selve anlægget ... 
  • Når du fravælger ejendommens tv-signal og pakker, skal du selv tjekke markedet for tv. Og der er forskellige muligheder afhængig af dine modtageforhold. 
  • Nye regler, der træder i kraft 1. juli 2016, betyder, at din forening eller udlejer ikke længere kan forlange, at du betaler til og modtager den fælles ... 
  • Hvis du bliver opkrævet et gebyr for din opsigelse, eller du fortsat bliver opkrævet betaling for tv, kan du klage til foreningen, udlejer eller det firma, der ... 
  • Efter 1. juli 2016 har beboere i ejerforeninger, andelsboligforeninger, grundejerforeninger og almene og private udlejningsejendomme ret til at blive fritaget fra at modtage tv ... 
  • Din aftale om fælles tv-forsyning kan opsiges med en måneds varsel til udgangen af en måned.  
  • Smider du penge ud på et dyrt mobilabonnement, betaler du for alt for mange timers taletid og data, eller abonnerer du på tjenester, du aldrig bruger? Så er der ... 
  • Når du køber rejser, overnatninger og billeje via en booking-portal eller et rejsebureau, skal du være opmærksom på, hvem du reelt indgår ... 
  • Der er grænser for, hvad elselskabet må og ikke må, når det kontakter dig med tilbud på mail, telefon eller via brev. Her kan du læse mere om ...