Gå til resume Gå til indhold

Den offentlige forbrugerportal - Vi hjælper dig med råd, rettigheder og klager

Sådan starter du en klagesag

Inden du starter en klagesag, skal du selv have henvendt dig til butikken med problemet.

 

Klager løses bedst i butikken, men hvis du ikke selv kan finde en løsning med virksomheden, kan vi muligvis hjælpe.


Start din klagesag online ved Center for Klageløsning og find ud af, om vi kan behandle din klage.

 

Læs mere

  • Quiz: Forbrugerklagesystemet

    Hvor godt kender du forbrugerklagesystemet? Test dig selv i vores quiz.

  • Klager løses bedst i butikken

    Hvis en forbruger og en virksomhed selv kan finde en løsning på et problem uden hjælp fra Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, er det helt gratis. 

  • KVIKGUIDE: Når du vil klage

    En klagesag kan være nem og uden problemer: Du klager til sælgeren over varen, og fejlen bliver straks rettet! Men det kan også være en langstrakt historie, hvor sælgeren ikke reagerer eller skyder ansvaret over på producenten, og du må ringe og skrive igen og igen. 

Gå til indhold