Gå til resume Gå til indhold

Den offentlige forbrugerportal - Vi hjælper dig med råd, rettigheder og klager

Sådan undgår du problemer

Artikel

Du kan undgå ærgrelser og unødvendige udgifter hos fitnesscentret, hvis du har disse tommelfingerregler i baghovedet.
 
Gå til indhold
  • Læs medlemsvilkårene grundigt igennem, så du kender dine rettigheder og pligter, inden du melder dig ind. Print dem ud, og gem dem.
  • Sørg for, at det, du har aftalt med fitnesscentret, fremgår af kontrakten. Det kan fx være en bestemt pris eller en bestemt bindingsperiode.
  • Vil du melde dig ud af fitnesscentret, er det en god idé at gøre det skriftligt. Husk at gemme en kopi af din opsigelse, så du kan dokumentere, at du har opsagt abonnementet.
  • Husk at oplyse din nye adresse til fitnesscentret, hvis du flytter.
  • Opsiger du dit abonnement per telefon, eller imens du står i fitnesscentret, så skriv ned, hvem du snakkede med, hvornår det skete, og hvad I blev enige om/hvad I ikke blev enige om. Send eventuelt fitnesscentret en skriftlig bekræftelse på, hvad der blev aftalt.

Hvem skal bevise hvad?

Opstår der problemer omkring dit abonnement, er det som udgangspunkt fitnesscentret, der skal bevise, at du har tegnet abonnementet. Til gengæld skal du bevise, at du har meldt dig ud.

Er du utilfreds med dit abonnement, skal du endvidere kunne bevise, at du har klaget til fitnesscentret.

Du bør derfor altid sikre dig, at du har skriftlig dokumentation for, at du har sendt din opsigelse eller din klage.

Er oplysningerne i fitnesscentrets annonce eller aftalen uklare, og er der opstået uenighed mellem dig og fitnesscentret, vil annoncen/aftalen normalt blive fortolket, så den er mest fordelagtig for dig.

Læs mere om, hvordan du opsiger dit fitnessabonnement.

Læs mere om almindelige problemer med abonnementer.

Sidst opdateret:   3. januar 2014